کد خبر: ۱۲۵۰۳
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۰ - ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸
معاون هماهنگی انتقال شرکت توانیر:
حسینی گفت: میزان رشد مصرف برق که حدود ۳ تا ۵ درصد است و با برنامه‌های در نظر گرفته شده میزان مصرف در اوج پیک ۵۸ تا ۶۱ هزار مگاوات برسد.
به گزارش قلم، سیدزمان حسینی، معاون هماهنگی انتقال شرکت توانیر امروز در حاشیه نهمین کنفرانس ملی نیروگاه‌های برق در جمع خبرنگاران اظهار کرد: برنامه‌هایی از سوی وزارت نیرو و توانیر برای عبور از پیک مصرف برق سال ۹۸ تبیین شده است که عمده آن مربوط به بخش تولید، انتقال و مدیریت مصرف است.

معاون هماهنگی انتقال شرکت توانیر با اشاره به اقدامات صورت گرفته تصریح کرد: با تخصیص اعتبارات و تأمین منابع مالی برای پروژه‌های مختلف در حال اجرایی شدن و آماده سازی برای عبور از پیک تابستان هستیم.

وی با اشاره به افزایش ظرفیت تولید برقابی در کشور بیان کرد: طی بارش‌های اخیر در کشور ظرفیت تولید برق نیروگاه‌های برق آبی از ۵ هزار مگاوات سال گذشته به ۱۰ هزار مگاوات خواهد رسید و پیش‌بینی می‌شود که امسال با صرف جویی ۳ هزار مگاواتی از پیک مصرف عبور کنیم.

به گفته وی؛ در بخش تولید توسعه نیروگاه‌های کشور و بهینه سازی نیروگاه‌ها و در بخش انتقال توسعه و بهینه‌سازی شبکه‌های توزیع و فوق توزیع صورت گرفته است.

وی با اشاره به میزان تلفات در شبکه توزیع برق اظهار کرد: تلفات برق در بخش توزیع ۱۱ درصد است که با تلاش‌های صورت گرفته، این رقم از ۱۵ درصد به ۱۱ درصد رسیده است.

حسینی در پایان گفت: میزان رشد مصرف برق حدود ۳ تا ۵ درصد است و با برنامه های در نظر گرفته شده به نظر می‌رسد مصرف در اوج مصرف به ۵۸ تا ۶۱ هزار مگاوات برسد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: