کد خبر: ۱۲۵۰۱
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۳ - ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸
عضو هیئت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی گفت: نرخ هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری ۸ هزار و مرغ آماده به طبخ در خرده فروشی‌ها ۱۱ هزار و ۲۰۰ تومان است.
به گزارش قلم، عظیم حجت عضو هیئت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی درباره آخرین تحولات بازار مرغ اظهار کرد: امروز متوسط نرخ هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری ۸ هزار و مرغ آماده به طبخ در خرده فروشی‌ها ۱۱ هزار و ۲۰۰ تومان است.

وی افزود: با وجود آنکه مرغداران بخش اندکی از نهاده‌های مورد نیاز خود را در قالب قیمت‌های دولتی دریافت می‌کنند، از این رو فروش مرغ کمتر از نرخ مصوب ضرر و زیان تمامی مرغداران را به همراه دارد.

حجت ادامه داد: با توجه به فروش مرغ کمتر از نرخ مصوب تنظیم بازار، از پشتیبانی امور دام انتظار می‌رود که جهت ذخیره سازی اقدام به خرید مرغ با نرخ ۱۱ هزار و ۵۰۰ از مرغداران کنند تا زیان تولیدکنندگان کاهش یابد.

این مقام مسئول آزاد شدن صادرات مرغ و خرید مرغ با نرخ مصوب از سوی پشتیبانی امور دام را تنها راهکار تعادل قیمت مرغ و رسیدن مرغ به قیمت تمام شده اعلام کرد.

وی با بیان اینکه قیمت کنونی مرغ با هزینه تمام شده تولید فاصله معناداری دارد، افزود: با توجه به افزایش هزینه‌های تولید و نوسان نرخ نهاده‌های دامی، از ستاد تنظیم بازار تقاضا داریم که براساس هزینه تمام شده تولید نرخ مصوب مرغ را اعلام کند.

عضو هیئت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی قیمت مرغ در ماه رمضان را پیش بینی کرد و گفت: با توجه به شرایط مناسب جوجه ریزی پیش بینی می‌شود که قیمت مرغ در ماه رمضان نوسان چندانی نداشته باشد.

حجت با اشاره به اینکه بازار نهاده‌های دامی تعریفی ندارد، بیان کرد: هم اکنون هر کیلو کنجاله سویا با نرخ ۴ هزار و ۵۰۰ تا ۴ هزار و ۶۰۰ تومان و ذرت یک هزار و ۷۰۰ تا یک هزار و ۸۰۰ تومان در بازار آزاد به مرغداران عرضه می‌شود، در حالیکه ثبات بازار نهاده‌های دامی در میزان تولید تأثیر بسزایی دارد.

وی در پایان تصریح کرد: استمرار روند کنونی قیمت نهاده‌های دامی و فروش مرغ کمتر از نرخ مصوب در بازار موجب شده مرغداران به سبب کمبود نقدینگی، جوجه ریزی در دوره‌های بعدی خود را کاهش دهند که این امر بر افزایش قیمت تاثیر گذار است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: