کد خبر: ۱۲۵۰
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۱ - ۱۸ اسفند ۱۳۹۴
در نخستین نشست مطبوعاتی جشنواره جهانی فیلم فجر از پوستر این جشنواره که منقش به عکسی از فیلم گاو بود، رونمایی شد.
رونمایی از سی و چهارمین جشنوره جهانی فیلم فجر/ تقدیر از فیلم گاو

در نخستین نشست مطبوعاتی سی و چهارمین جشنوره جهانی فیلم فجر پیش از آغاز این نشست از پوستر این جشنواره با حضور رضا میرکریمی دبیر جشنواره و رضا کیانیان مدیر کاخ جشنواره رونمایی شد.
گاو فیلمی ایرانی به کارگردانی داریوش مهرجویی است که در سال ۱۳۴۸ ساخته شد. عزت الله انتظامی، جمشید مشایخی، پرویز فنی زاده و علی نصیریان بازیگران اصلی فیلم هستند. گاو جز اولین فیلم های ایرانی بود که در سینمای غرب و اروپا مورد توجه و تحسین قرار گرفت. 
در خلاصه این فیلم آمده است: همه امید زندگی مش حسن به تنها گاوی است که در طویله اش دارد و از وجود آن علاوه بر امرار معاش خانواده خود، افراد روستا را نیز بهره مند می سازد. همه این مسائل باعث شده است که مش حسن دلبستگی خاصی به این گاو داشته باشد. اما روزی که مش حسن به شهر رفته ..
برای پوستر جشنواره از نمایی از فیلم گاو که عزت الله انتظامی در آن حضور دارد، استفاده شده است.
بنا بر این گزارش، کیانیان پس از رونمایی از این پوستر گفت: دوست داشتیم در خدمت استاد عزت الله انتظامی هم می بودیم که متاسفانه بیماری سخت او مانع از حضورش در این مراسم شد.
وی همچنین اضافه کرد: استاد مهرجویی نیز به دلیل سرماخوردگی و دوری مسافت نتوانست به ما ملحق شود اما ویدئویی برای ما ارسال کرده که در نشست آن را نمایش خواهیم داد.
در ادامه، میرکریمی دبیرجشنواره نیز درباره علت انتخاب این عکس گفت: همواره استفاده از یک فیلم و یا یک هنرمند برای پوستر جشنواره های دنیا سنت است، بنابراین ما نیز برای پوستر جشنواره از یک فریم عکس فیلم گاو استفاده کردیم چرا که نخستین فیلم ایرانی بود که حضور بین المللی و تاثیرگذاری داشته است.
وی ادامه داد: این فیلم در زمان خودش به جشنواره ونیز ارسال شد و خیلی ها درباره این فیلم نوشتند که گاو به فیلمسازانی چون آکیو کوروساوا و ساتیا چیترای طعنه می زند.
میرکریمی در ادامه با بیان این که فیلم گاو در زمان نمایشش توسط امام خمینی(ره) نیز مورد تایید قرار گرفت، افزود: نگاه مثبت امام(ره) به فیلم گاو در واقع به سینمای ایران بعد از انقلاب مشروعیت بخشید.
وی در پایان خاطرنشان کرد: نخستین جایزه بین المللی بازیگری در سینمای ایران نیز به استاد عزت الله انتظامی برای فیلم گاو اهدا شد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: