کد خبر: ۱۲۴۸۷
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۵ - ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸
خالق مدیرعامل سرمایه گذاری شستا گفت: مجموعه پورتفوی شستا در حوزه پتروشیمی، صنعت دارو، سیمان، ابزار مالی و تلفن همراه فعال هستند.

به گزارش قلم، امروز زنگ معاملات اولین عرضه اولیه یک شرکت بورسی در بورس تهران به صدا درآمد.

عرضه اولیه ۱۰ درصد شرکت «سرمایه‌گذاری صدرتامین» وابسته به هلدینگ شستا، با دو میلیارد سهم در بورس تهران انجام ‌شد.

روح‌الله حسینی مقدم معاون ناشران بورس تهران در این نشست گفت:  پیش‌بینی برای عرضه اولیه «تاصیکو» اضافه شدن ۴۵۰ هزار سهامدار جدید بوده و طبق اعلام گذشته، ۱۰درصد از سهام این شرکت با قیمت پیشنهادی ۴۴۰۰ ریال برای هر سهم عرضه اولیه خواهد شد.

وی افزود: این مجموعه دارای شرکت‌های معروف بورسی و غیربورسی در پورتفوی خود بوده و امیدواریم با ورود این شرکت، شرکت‌های بورسی دیگر برای عرضه اولیه اقدام کنند.

به گفته این مقام مسوول در بورس تهران:  ۷۵درصد پورتفوی بورسی این شرکت در دست معادن و فلزات، فولاد مبارکه، ملی مس و فولاد باهنر است.

حسینی مقدم با اشاره به حضور این شرکت در هلدینگ شستا و اهمیت عرضه آن برای بیمه‌شدگان تامین اجتماعی گفت: مزایای همه شرکت‌های دیگر برای صدر تامین قابل تصور است و ما امیدواریم که شفافیت بیشتر از قبل شود.

معاون ناشران بورس تهران گفت: پیش‌بینی برای عرضه اولیه تاصیکو اضافه شدن ۴۵۰ هزار سهامدار جدید است.

حسینی مقدم با انتقاد از خروج سهامدارانی که در ۵ روز اول پس از عرضه اولیه از بورس خارج می شوند گفت: این خروج برای کسب حداقل سود اتفاق می‌افتد و متاسفانه هیچ کمکی به بازار سرمایه نمی‌کند. باید شرایطی را فراهم کنیم که از ظرفیت عرضه اولیه و پتانسیل آن استفاده بهینه‌تری انجام شود.

احمد زمانی مدیرعامل صدر تامین نیز در ادامه این نشست گفت: صدر تامین سال‌هاست که در بحث شفافیت مالی برای بورس و گزارش‌دهی و فعالیت‌های خوبی انجام داده و در تمام مجامع خود از حضور مدیران بازار سرمایه استفاده کرد.

وی ادامه داد: شرکت‌های حاضر در پورتفوی صدرتامین همگی جزو بزرگان بازار سرمایه هستند و بیش از ۹۰درصد پورتفوی شرکت ما را به خود اختصاص داده‌اند.

زمانی ادامه داد: تمامی شرکت‌های حاضر در پورتفوی صدر تامین دارای سودآوری روشن و بازارهای صادراتی غیر از عراق و افغانستان هستند. یعنی بازارهای اروپایی و آسیایی در دستان شرکت‌های ما قرار دارند.

وی ابزار امیدواری کرد: صدرتامین می‌تواند یکی از خوب‌های بازار سرمایه باشد و هیچگونه ابهامی نیز در شفافیت شرکت ما وجود ندارد.

خالق مدیرعامل سرمایه گذاری شستا به عنوان نماینده هلدینگ بالادستی شرکت صدرتامین باتوجه به سیاست‌های مدیران دولتی و مدیران ارشد شستا برای واگذاری شرکت‌ها در بازار سرمایه گفت: مجموعه پورتفوی شستا در حوزه پتروشیمی، صنعت دارو، سیمان، ابزار مالی و تلفن همراه فعال هستند.

وی افزود:بحث پورتفوی شستا در ۴حالت آماده بازنگری است. مجموعه پورتفوی شستا یا عرضه اولیه خواهند شد، برای برخی از شرکت‌ها ادغام را در نظر گرفته ایم و البته شرکت‌هایی که فعالیت تجاری و کاری ندارند منحل خواهند شد و در حالت چهارم فروش برخی از شرکت‌ها در دستور کار قرار خواهد گرفت.

منبع: بااقتصاد

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: