کد خبر: ۱۲۴۷۹
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۲ - ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸
به دستور شهردار تهران انجام شد؛
سرپرست معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران گفت: روزانه ۳هزار تن آسفالت در تهران توزیع می‌شود و از ۱۲ فروردین تا ۹ اردیبهشت بیش از ۴ هزار نقطه از معابر پایتخت لکه‌گیری شده است.

به گزارش قلم، صفا صبوری دیلمی در مورد آخرین اقدامات صورت گرفته برای ترمیم آسفالت تهران پس از بارش‌های فروردین ماه گفت: روزانه سه هزار تن آسفالت در تهران توسط سازمان مهندسی و مناطق توزیع می‌شود و از ۱۲ فروردین تا ۹ اردیبهشت بالغ بر ۷ هزار تن لکه‌گیری (۴۴۱۵ نقطه) و بیشتر از ۴۰ هزار تن تراش روکش (۷۱ معبر غیر بزرگراهی) انجام شده است.

وی به اقدامات صورت گرفته از اسفندماه سال گذشته تا به امروز نیز اشاره و بیان کرد: از تاریخ ۱۲ اسفند تا ۹ اردیبهشت بالغ بر ۱۵ هزار تن لکه‌گیری (۱۰۱۲۶ نقطه) و بیشتر از ۷۴ هزار تن تراش رو کش (۱۱۱ معبر غیر بزرگراهی) صورت گرفته است.

سرپرست معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران با بیان اینکه به صورت منظم کل آسفالت تهران توسط کارخانه‌های شهرداری تهیه و توزیع می‌شود، اظهار کرد: از اسفندماه سال گذشته برای اولین بار در نقاط شهری، تمام بزرگراه‌ها و مسیرهای BRT توسط دستگاه‌های پیشرفته اسکن شده است. این دستگاه‌های اسکنر متشکل از هفت عدد دوربین، لیزر، چندین سنسور است که خرابی‌های آسفالت را به صورت مکانیزه اعلام می‌کند.

صبوری دیلمی افزود: با توجه به تحلیلی که مهندسان مربوطه روی نتایج اسکنر انجام می‌دهند در نهایت اعلام می‌شود که کدام نقطه از بزرگراه در تهران باید روکش، لکه‌گیری یا درزگیری شود. با این تحلیل مقدار مداخله ما مشخص می‌شود و در عمل صرفه‌جویی اتفاق می‌افتد.

سرپرست معاونت فنی عمرانی شهرداری تهران گفت: اقدام اسکنر آسفالت سطح شهر از بیست و یکم اسفند ماه شروع شده و در حال حاضر رو به اتمام است. این اقدام موجب علمی تر شدن مداخله‌گری در آسفالت و همچنین صرفه‌جویی در مقدار مواد و هزینه می‌شود. با انجام این کار یک گام در ارتقای کیفیت مدیریت شهر برداشته‌ایم.

منبع: شهرنوشت

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: