کد خبر: ۱۲۴۷
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۶ - ۱۸ اسفند ۱۳۹۴
مدیرعامل شرکت ساماندهی مشاغل شهر تهران:
مدیرعامل شرکت ساماندهی مشاغل شهر تهران با اشاره اجرای طرح انضباط شهری و جمع آوری بساط گستران گفت: بساط گستران و دستفروشان در مناطق 22 گانه شهر تهران براساس حکم قضایی ابلاغ شده به شهرداری و کلانتری ها، جمع آوری می شوند.
بساط گستران مناطق 22 گانه پایتخت با حکم قضایی جمع آوری می شوند

رضا قدیمی روز سه شنبه در حاشیه طرح جمع آوری بساط گستران محدوده خیابان های جمهوری و ولی عصر(عج) در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: براساس تبصره یک ماده ٢ قانون 55 شهرداری، این نهاد مکلف به جمع آوری بساط گستران و دست فروشان شده است. 
وی با بیان اینکه درهمین راستا اطلاع رسانی گسترده ای در خصوص غیرقانونی بودن هرگونه بساط گستری در محدوده چهارراه ولی عصر (عج) تا چهارراه امیراکرم انجام شده، خاطرنشان کرد: بساط گستران در این محدوده امروز در قالب طرح مشترک شرکت شهربان و حریم بان شهر تهران، نیروی انتظامی و شهرداری منطقه، جمع آوری می شوند. 
قدیمی با اشاره به اینکه نیروهای سدمعبر شهرداری تهران از صبح امروز در این محدوده مستقر شده اند گفت: عملیات جمع آوری بساط گستران مستقر دراین مناطق، امروز با کمک نیروی انتظامی به صورت جامع و یکپارچه اجرایی می شود. 
وی با تاکید بر اینکه شهرداری تهران تنها مکلف به اجرای قانون در خصوص جمع آوری بساط گستران با هدف رفع سد معبر است، اظهار کرد: براساس قانون در چند روز گذشته اخطارهای لازم به این افراد داده شده و امروز طرح جمع آوری بساط گستران در محدوده خیابان ولی عصر(عج) و جمهوری براساس اعلام قبلی اجرا می شود. 
مدیرعامل شرکت ساماندهی مشاغل شهر تهران در خصوص ایجاد مکان های مناسب برای استقرار دست فروشان نیز تصریح کرد: در هر منطقه شهر تهران به طور متوسط سه روزبازار و در مجموع ٥٤ روزبازار در مناطق ٢٢ گانه پایتخت در نظر گرفته شده است. 
وی یاداور شد: بساط گستری و دستفروشی در سطح معابر شهری تخلف محسوب می شود و این افراد می توانند با حضور در روز بازارها و شب بازارهای ایجاد شده، به صورت قانونی مشغول کار شوند. 
قدیمی ضمن تأکید بر اینکه هر دست فروش زمینه اخراج یک کارگر مغازه را فراهم می کند خاطر نشان کرد: نباید با شعارهای عوام فریبانه مردم را در برابر یکدیگر قرار دارد چرا که اگر دستفروشی به دلیل بیکاری است، اخراج کارگر مغازه نیز بیکاری محسوب می شود. 
وی با اشاره به اینکه بیشتر دست فروشان از اطراف و شهرستان های مختلف به تهران آمده اند افزود: متاسفانه جوسازی های رسانه ای موجب شد نیروهای شهرداری توانایی برخورد با بساط گستری را نداشته باشند. 
نشست مشترک شهرداری منطقه 11 و فرماندهی انتظامی تهران بزرگ روز گذشته در راستای اجرای کامل طرح ایجاد نظم و انضباط شهری و همچنین بررسی موضوع دستفروش ها، اعتراض کسبه و تعرض به معبر عمومی که روزهای پایانی سال در هسته مرکزی شهر تهران رو به افزایش است، برگزار شد. 
جانشین فرماندهی انتظامی تهران بزرگ دراین جلسه با اشاره به اینکه هرگونه بساط گستری و دست فروشی در سطح پایتخت ممنوع است، گفت: با هماهنگی انجام شده با شهرداری، طرح جمع آوری دست فروشان و بساط گستران محدوده خیابان های جمهوری و ولی عصر(عج) تهران اجرا می شود. 
شایان ذکر است، کسبه خیابان جمهوری و ولی عصر(عج) در روزهای اخیر با اعلام نارضایتی فعالیت بساط گستران که موجبات نارضایتی رهگذران وکسبه را فراهم آورده، از نیروی انتظامی و شهرداری منطقه 11 خواستار پیگیری و جمع آوری برهم زنندگان نظم شهری شدند. 
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: