کد خبر: ۱۲۴۵۶
تاریخ انتشار: ۱۶:۴۵ - ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۸
معاون فنی و عمرانی فرماندار تهران مطرح کرد: مقرر شد تا برای اشخاصی که در محدوده طرح زوج و فرد و یا ترافیک زندگی می‌کنند، امتیازاتی در نظر گرفته شود.

به گزارش قلم، غلامحسین آرام معاون فنی و عمرانی فرماندار تهران در رابطه با اجرای طرح ترافیک و زوج و فرد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: براساس جلسه‌ای که با اعضای شورای شهر داشتیم، مقرر شد یک بازنگری صورت گیرد و افرادی که بدون ثبت نام به محدوده طرح ترافیک و زوج و فرد وارد می‌شوند و به نوعی تخلف می‌کنند، مشمول جریمه و پرداخت عوارض شوند.

وی افزود: پیشنهاد داده شد تا یک تخفیف ۷۰ درصدی برای این افراد در نظر گرفته شود و در نهایت مصوب و ابلاغ شد.

آرام گفت: این طرح به دلیل جدید بودن دارای نواقصی بود، اما امسال این طرح با تغییراتی اجرا می‌شود.

وی بیان کرد: همچنین مقرر شد تا برای اشخاصی که در محدوده طرح زوج و فرد و یا ترافیک زندگی می‌کنند، امتیازاتی در نظر گرفته شود.

معاون فنی و عمرانی فرماندار تهران گفت: در این طرح باید منافع شهروندان و شهرداری در نظر گرفته شود که در نهایت این طرح از تاریخ ۱/۴/۹۸ اجرا خواهد شد.

آرام گفت: این طرح در شورای ترافیک شهر تهران مصوب و در شورای شهر ارقام و قیمت‌ها مشخص شد، اما در نحوه اجرای آن بحث‌های زیادی مطرح بود.

وی افزود: امسال برای خودروهای دارای معاینه فنی برتر ۸ درصد عوارض اضافه شد و عوارض خودروهای دارای معاینه فنی عادی ۱۵ درصد افزایش یافت.

معاون فنی و عمرانی فرماندار تهران تصریح کرد: سال‌های گذشته نیز برای ورود به طرح ترافیک ثبت نام صورت می‌گرفت و اگر فردی بدون ثبت نام و خرید طرح وارد آن محدوده می‌شد، مشمول جریمه بود.

آرام با بیان اینکه جرایم طرح به حساب خزانه دولت واریز می‌شود، گفت: عوارض به حساب شهرداری واریز می‌شود و شهرداری درآمد‌های حاصل از فروش آرم ترافیک را باید در جهت ساماندهی ترافیک، ساخت پارکینگ و روان سازی ترافیک در سطح شهر هزینه کند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: