کد خبر: ۱۲۴۵۲
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۹ - ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۸
حناچی مطرح کرد
شهردار تهران گفت: آلودگی و پسماند بزرگ‌ترین مشکل شهر ما هستند و اگر این موضوع مبتنی بر سرمایه‌های اجتماعی مدیریت شود، اثرگذار خواهد بود.
به گزارش قلم، پیروز حناچی شهردار تهران در همایش مدیریت هوشمند پسماند شهری که امروز (دوشنبه نهم اردیبهشت ماه) برگزار شد، با بیان اینکه آلودگی و پسماند بزرگ‌ترین مشکل شهر ما هستند، اظهار کرد: در حوزه جمع‌آوری پسماند ابتدا باید به کاهش تولید زباله توجه کرد و در گام‌های بعدی به سراغ بازیافت رفت.

وی با تأکید بر اینکه بدون کمک مردم چرخه بازیافت پسماند کامل نمی‌شود، افزود: تفکیک از مبدأ را باید جدی بگیریم.

شهردار تهران با بیان اینکه پسماند و شیوه دفع زباله و روش امحای آن بسیار مهم است، تصریح کرد: سیاست کلی ما این است که برای مدیریت بهتر پسماند از استارت آپ‌ها حمایت کنیم.

حناچی با تأکید بر اینکه در حال حاضر شرکت‌های استارت آپی با ورود به حوزه دوچرخه‌های اشتراکی نشان دادند که حرفی برای گفتن دارند، گفت: بر همین اساس ما هم از اینگونه شرکت‌ها در حوزه‌های مختلف و مشابه حمایت خواهیم کرد و سازمان فناوری اطلاعات و معاونت برنامه‌ریزی برای حل مشکلات از شرکت‌های نوآورانه حمایت می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: بخش عمده‌ای از چرخه بازیافت مربوط به کاهش تولید زباله است و موضوع بازیافت باید در گام‌های بعدی مورد توجه قرار گیرد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: