کد خبر: ۱۲۴۴۹
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۴ - ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۸
محمد حسن زدا خبر داد:
سرپرست سازمان تامین اجتماعی بودجه سال ٩٨ سازمان تامین اجتماعی را ١٢٢ میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: 9سی ام بودجه درمان دیگر به خزانه دولت واریز نمی شود .
به گزارش قلم، محمد حسن زدا روز دوشنبه در همایش تامین اجتماعی کسب و کار های نوین و رونق تولید ضمن تبریک هفته کارگر، افزود: امیدواریم از اردیبهشت امسال مابه التفاوت حقوق بازنشستگان نیز پرداخت شود و تلاش کرده ایم که افزایش مستمری ها تا حدودی مناسب باشد.

وی اضافه کرد: مستمری های سال ٩٨ را با استفاده از نظرات متفاوت و کانون عالی بازنشستگان درخواست کردیم که برای تعیین آن تصمیم گیری کنیم چون افزایش ها باید به گونه ای باشد که شرایط بازنشستگان بهتر شود.

وی ادامه داد: برای عبور از بحران های پیش رو به عنوان یک تیم عمل کردیم و توانستیم با هماهنگی و استفاده از خرد جمعی مشکلات خیلی بزرگی را رفع کنیم و در این راستا رکوردهای بی نظیری از کارکنان و کارگران ثبت شد

زدا در مورد اولین برنامه برای عبور از بحران گفت: سه هزار میلیارد تومان بودجه جدید داشتیم، کار سختی بود اما با همت همه همکاران از بحران عبور کردیم و در بخش بیمه ای در زمینه بودجه مازاد بیمه ای نیز داشتیم.

وی به بخش درمان هم اشاره کرد و گفت: یک هزار میلیارد تومان در این بخش هم صرفه جویی داشتیم تا سازمان را از بحران عبور دهیم.

سرپرست سازمان تامین اجتماعی همچنین به بانک رفاه کارگران اشاره کرد و گفت: این بانک هم به ما کمک های زیادی برای عبور بحران کرد.

زدا اضافه کرد: شستا در سال ٩٧ حدود چهار هزار میلیارد تومان به ما سود داد. در اسفند ماه ١٢ هزار و 5٠٠ میلیارد تومان پرداختی داشتیم همه می دانند سازمان های دیگر چه میزان بودجه دارند و نشان می دهد در تامین اجتماعی چه کار بزرگی انجام شده است.

زدا ادامه داد: باید تشکیلات را بازنگری کنیم تا تشکیلات چابک داشته باشیم و در این زمینه خدمات خوبی به افراد خدمت گیرنده ارائه دهیم.

زدا درباره دریافت 5٠ هزار میلیارد تومان از طلب خود از دولت، گفت: تلاش می شود این رقم از طریق تهاتر یا طوری دیگر دریافت شود چون دولت توان پرداخت نقدی ندارد.

وی درباره حمایت از کسب و کارهای نوین و رونق گفت: تامین اجتماعی در کنار تولید است به همین دلیل یک بسته رونق تولید را آماده کرده و فردا رونمایی خواهد شد.

وی با اشاره به اجرای ارائه خدمات غیر حضوری از امسال به مردم، گفت: تا پایان امسال ٢٠٠ مورد از خدمات را غیرحضوری ارائه می دهیم.

زدا ادامه داد: وقتی دفترچه تامین اجتماعی را از چک سفید امضا خارج کردیم این هم تحول خوبی بود که اگر فردی یک بار در روز یک خدمتی را گرفت دیگر آن خدمت را نمی تواند دوباره دریافت کند. با توجه به اینکه بیشترین مصرف دارویی در میان داروهای هورمونی بود دیگر این سیستم اجازه نمی داد براین اساس با این شیوه تداخل دارویی به صفر می رسد.

وی پیش بینی کرد که تعداد بازرسان سازمان را به حدود ١٠ نفر افزایش دهند، همچنین باید ٢٠ هزار میلیارد تومان طلب از بخش خصوصی و رقم های بسیار بالاتر آن در بخش دولتی را وصول کنیم.

زدا تصریح کرد: اکنون بحث اسکن پرونده های بیمه شدگان در حال اتمام است تا دیگر پرونده ای دستی به دست هیچ فردی ندهیم.

سرپرست سازمان تامین اجتماعی گفت: سازمان تامین اجتماعی برای افراد عضو این سازمان بهترین امکانات را فراهم می کند اما وارد محدوده امدادی و حمایتی نمی شود چون یک سازمان بیمه ای است.

وی امسال را سال تحول بنیادی در تامین اجتماعی می داند و گفت: باید فقط فکر همه به تحولات و تولید باشد، از کارفرمایان نیز تقدیر می شود چون بیش از ٩٠ درصد درآمدهای ما از طریق این افراد تامین می شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: