کد خبر: ۱۲۴۴۴
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۸ - ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۸
مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد:
مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد از افزایش سرعت سامانه گنجینه مدارک و اسناد الکترونیکی شهرداری مشهد (سیگما) در بارگذاری اسناد، از بالای 25 ثانیه به کمتر از یک ثانیه خبر داد.
به گزارش قلم به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، محمدجواد رجائیان گفت: قبل از پیاده‌سازی این سامانه، مجموعه‌های مدیریت شهرداری در مباحث مربوط به نگهداری و بایگانی اسناد و مدارک با مشکلات بسیار زیادی مواجه بودند.
وی ادامه داد: همچنین دسترسی به اسناد و مدارک و جستجو در میان بسیاری از اسناد کاغذی شامل نامه‌های تایپ شده، عکس‌ها، مدارک و دست نوشته‌های انباشته شده نیز برای افراد، وقت‌گیر و مستلزم صرف زمان زیاد بود. در این راستا، سازمان فاوا ، سیستم گنجینه مدارک و اسناد الکترونیکی «سیگما» را طراحی و پیاده‌سازی کرد؛ به نحوی که با توجه به سطح بالای امنیت و قابلیت‌های متنوع سیستم، توانست در مدیریت بایگانی شهرداری تحولی بزرگ ایجاد کند.
وی ادامه داد: به مرور زمان، افزایش تعداد کاربران و حجم داده‌های بارگذاری شده و سامانه‌های مرتبط با سیگما، همچنین مشکلات دیگر مانند کانفیگ نامناسب سرور و دیتابیس، باعث کندی در این سامانه حساس و زیرساختی شهرداری شد.
مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد عنوان کرد: به همین منظور با هدف بهبود و ارتقاء وضعیت موجود سامانه سیگما، مدیریت آن به اداره بهینه‌سازی سیستم‌ها و بانک‌های اطلاعاتی سازمان فاوا واگذار شد.
رجاییان در ادامه به مهم‌ترین اقدامات در راستای بهبود این سامانه اشاره کرد و اظهار داشت: با راه‌اندازی سیستم مانیتورینگ و بررسی پارامترها و کانفیگ‌های مختلف سرورها و دیتابیس سامانه گنجینه مدارک و اسناد الکترونیکی سیگما، طرحی جهت بهینه‌سازی و بهبود کارایی این سامانه تهیه و پس از تایید فنی، فاز اول طرح اجرا شدکه این اقدام باعث بهبود کیفیت خدمات سامانه در بارگذاری و باربرداری اسناد به میزان قابل توجه حداقل 25 برابری شد؛ به نحوی که هم اکنون زمان بارگذاری اسناد به طور متوسط از بیش 25 ثانیه به کمتر از یک ثانیه و برداشت اسناد از بیش از 30 ثانیه به کمتر از 3 ثانیه رسیده است.
وی افزود: در حال حاضر بیش از 700 کاربر در مجموعه شهرداری مشهد با این سامانه کار می‌کنند و پیوست‌های سامانه‌های تاکسیرانی، میادین، کمیسیون ماده 77، سامانه مدیریت و تولید کد و دسکتاپ مشترک در این سامانه قرار دارد و به زودی پیوست‌های سامانه مالی رایورز و منابع انسانی هم به این موارد اضافه خواهد شد.
مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد اهمیت سامانه گنجینه مدارک و اسناد الکترونیکی سیگما را زیرساختی بودن سرویس ارائه شده برای سامانه‌های حیاتی شهرداری مشهد توصیف کرد و گفت: یکپارچگی سامانه با مجموعه نرم‌افزارهای تحت ویندوز، جستجوی امن و قدرتمند براساس داده‌های ثبت شده و امکان تبدیل آسان و سریع اسناد کاغذی به اسناد دیجیتال از مهم‌ترین قابلیت‌های ویژه این سامانه است.
وی در پایان افزود: در حال حاضر بیش از 2 میلیون سند به همراه اطلاعات جانبی اسناد و متادیتای با حجم بیش از 16 ترابایت در سامانه سیگما بارگذاری شده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: