کد خبر: ۱۲۴۴۳
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۸ - ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۸
عضو شورای توسعه صادرات مدعی شد:
با توجه به قوانین ارزی که به صادرکنندگان تحمیل شد، بازگرداندن ارز به کشور با مشکل روبرو است و در اصل، ارزی به نام نیما وجود ندارد.
به گزارش قلم، رضا ویسه عضو شورای راهبردی توسعه صادرات غیرنفتی با بیان این قیمت ارز با توجه به شرایط تحریم، باید یکسان سازی و یارانه دولت برای واردات کالاهای اساسی به صورت ریالی پرداخت شود، در سومین نشست شورای راهبردی توسعه صادرات غیرنفتی افزود: با توجه به قوانین ارزی که به صادرکنندگان تحمیل شد، بازگرداندن ارز به کشور با مشکل روبرو است و در اصل، ارزی به نام نیما وجود ندارد.

معاون اسبق وزارت صنعت، معدن و تجارت یادآور شد: با توجه به شرایط کشور در سال ۹۸، صادرات غیرنفتی، راه نجات کشور در این سال خواهد بود زیرا با توجه به تحریم ها، ارز باید از طریق غیرنفتی تامین شود.

ویسه با بیان اینکه باید گذشته را فراموش کنیم زیرا شرایط جدیدی بوجود آمده، گفت: رونق صادرات غیرنفتی در این مقطع ناجی کشور است.
به گفته ویسه، راه رونق صادرات غیرنفتی، ایجاد ستاد عملیاتی است تا از این طریق، صادرکنندگان بتوانند به صورت روزمره مسایل خود را حل و فصل کنند.
براساس آمار گمرک ایران صادرات کالا با احتساب میعانات گازی در سال ۹۷ به رقم ۱۱۷ میلیون و ۲۲۸ هزار تن و به ارزش ۴۴ میلیارد و ۳۱۰ میلیون دلار رسید که نسبت به سال ۹۶ از نظر وزن و ارزش به ترتیب ۱۲ و ۵.۷ درصد کاهش داشت.
صادرات کالا با احتساب میعانات گازی در سال ۹۶ به رقم ۱۳۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تن رسید که از لحاظ ارزشی برابر با ۴۶ میلیون و ۹۳۱ هزار دلار بود که در مقایسه با سال ۹۵ از نظر وزن ۱.۸ درصد و از لحاظ ۶.۶ درصد افزایش نشان می دهد. 

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: