کد خبر: ۱۲۴۲۳
تاریخ انتشار: ۰۷:۴۸ - ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۸
عضو شورای شهر تهران گفت: اگر زلزله‌ ۵ ریشتری در تهران رخ دهد؛ شبکه‌‌ آب‌رسانی در پایتخت دچار مشکل می‌شود.
به گزارش قلم، کلیات لایحه تامین اعتبار اجرای پروژه آبفای تهران در جلسه امروز شورای شهر مورد بررسی قرار گرفت.

صدراعظم نوری عضو شورای شهر تهران در تشریح کلیات این لایحه گفت: منابع مالی شرکت آب و فاضلاب استان تهران دارای حساسیت ویژه‌ای است که ما در این خصوص شاهد برخی از حساسیت‌ها هستیم و موضوع آب به چالشی مهم تبدیل شده است.

وی افزود: پیشنهاد بنده به شورای شهر این است که از آقای اردکانیان دعوت کنند که در خصوص اهمیت تصویب کلیات این طرح صحبت کند.

عضو شورای شهر تهران ادامه داد: در کلیات این طرح آمده که تامین منابع مالی مورد نیاز جهت انجام این لایحه از منابع داخلی و بخش دیگری از آن از سوی دولت و فاینانس تامین شود.

نوری ادامه داد: در پایتخت ۸ پروژه آبرسانی مطرح است که اهمیت این ۸ طرح در این است که که بحث استفاده از فاضلاب و بازگشت آن به چرخه را مورد توجه قرار داده است.

وی همچنین افزود: اگر طبق تبصره ۳ و ماده ۷ عمل کنیم و پیش برویم بحث استفاده از فاضلاب تهران ظرف مدت ۴ سال به پایان می‌رسد که طبق پیش بینی‌های صورت گرفته برنامه ما این است که در زمان سه تا شش ماه با تامین هزینه‌های مورد نیاز این پروژه را تکمیل کنیم.

محمود میرلوحی عضو دیگر شورای شهر تهران نیز در موافقت با این طرح گفت: شهر تهران نیازمند زیرسازی مخازن آب و فاضلاب است.

وی افزود: اگر در تهران زلزله با قدرت ۵ ریشتر اتفاق بیفتد با وضعیت فعلی آبفای تهران بطور حتم این شبکه با خسارات وارده از مدار خارج شده و از همین رو ما احتیاج به تصویب کلیات این طرح داریم تا بتوانیم پیش از بروز هر حادثه‌ای زیر سازی خود را بهبود بخشیم.

وی گفت: اگر می‌خواهیم بحث سفره آب‌های زیرزمینی و فاضلاب جمع شود، امروز نیاز به تصویب کلیات این طرح داریم.

کلیات لایحه در جلسه امروز شورا به رای گذاشته شد که در نهایت با ۱۸ رای موافق و یک رای مخالف به تصویب رسید.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: