کد خبر: ۱۲۴۲۱
تاریخ انتشار: ۱۷:۴۰ - ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۸
اسداله کارگر رئیس اتحادیه میوه و سبزی تهران از آخرین تحولات بازار میوه و سبزی در آستانه ماه رمضان خبر داد.
به گزارش قلم، اسداله کارگر رئیس اتحادیه میوه و سبزی تهران اظهار کرد: طبق روال همه ساله در اوایل ماه رمضان به سبب ازدیاد تقاضا، قیمت سبزی با نوساناتی در بازار روبرو می‌شود که مجدد قیمت‌ها پس از ۴ تا ۵ روز روند کاهشی به خود می‌گیرد.

وی نرخ هر کیلو پرتقال تامسون شمال را ۴ هزار و ۵۰۰ تا ۷ هزار تومان اعلام کرد و گفت: قیمت هر کیلوگرم پرتقال جنوب ۵ تا ۷ هزار و ۵۰۰، پرتقال خونی شمال ۴ تا ۷ هزار و ۵۰۰، پرتقال رسمی شمال ۴ تا ۶ هزار، پرتقال خونی جنوب ۵ تا ۷ هزار و ۵۰۰، توت فرنگی کرج ۱۶ تا ۲۴ هزار، توت فرنگی جیرفت ۵ تا ۸ هزار، توت فرنگی گرگان ۸ تا ۱۷ هزار، گوجه سبز ۱۰ تا ۳۵ هزار و سیب لبنانی زرد و قرمز ۶ تا ۱۱ هزار تومان است.

کارگر قیمت هر کیلو خیار بوته‌ای را ۳ تا ۶ هزار تومان اعلام کرد و افزود: هر کیلوگرم خیار گلخانه با نرخ ۴ تا ۶ هزار، کیوی ۶ تا ۱۰ هزار، گریپ فروت توسرخ ۳ تا ۵ هزار، لیموشیرین ۳ تا ۵ هزار و ۵۰۰، ملون ۳ تا ۵ هزار و ۵۰۰، موز ۱۰ تا ۱۱ هزار و ۵۰۰، نارنگی تخم پاکستانی ۶ تا ۱۰ هزار و هندوانه یک هزار تا ۲ هزار تومان در میدان مرکزی میوه و تره بار عرضه می‌شود.

رئیس اتحادیه میوه و سبزی از کاهش ۲ تا ۳ هزار تومانی قیمت پیاز در بازار خبر داد و گفت: هم اکنون نرخ پیاز براساس پیش بینی‌ها در میدان کاهش یافته است که احتمال کاهش مجدد قیمت و رسیدن به نرخ قبلی در روز‌های آتی دور از انتظار نیست.

وی نرخ کنونی هر کیلو پیاز زرد و شیری را ۵ تا ۶ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام کرد و افزود: قیمت هر کیلوگرم لیموترش میناب ۱۲ تا ۱۶ هزار، لیموترش سنگی ۵ تا ۸ هزار، نارنج ۲ تا ۳ هزار و ۵۰۰، باقتا سبز یک هزار و ۵۰۰ تا ۲ هزار و ۵۰۰، بادمجان قلمی ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۴ هزار و ۵۰۰، بادمجان گلخانه ۵ تا ۷ هزار، ریواس ۵ تا ۹ هزار، سیب زمینی کهنه ۲ تا ۳ هزار، سیب زمینی نو ۳ هزار و ۵۰۰ تا ۴ هزار و ۵۰۰، سیر خشک ۱۰ تا ۱۵ هزار و سیر تازه ۸ تا ۱۱ هزار تومان است.

کارگر ادامه داد: هم اکنون هر کیلو فلفل تند ریز با نرخ ۵ تا ۸ هزار، نخود سبز ۴ تا ۶ هزار و ۵۰۰، کاهو پیچ سالادی یک هزار تا ۲ هزار و ۵۰۰، کدو مسمایی ۳ تا ۴ هزار، کرفس یک هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزار، کلم بروکلی ۸ تا ۱۲ هزار، کلم سفید ۲ تا ۳ هزار و ۵۰۰، کلم قرمز ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۴ هزار، گل کلم ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۴ هزار، کنگر ۵ تا ۹ هزار، گوجه فرنگی ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۴ هزار، لوبیا سبز ۷ تا ۱۰ هزار و هویج ۲ تا ۳ هزار و ۵۰۰ تومان در میدان مرکزی میوه و تره بار عرضه می‌شود.

رئیس اتحادیه میوه و سبزی نرخ هر کیلو سبزی جور (پلو، آش، قورمه) را یک هزار و ۵۰۰ تا ۲ هزار و ۵۰۰ و سبزی خوردن ۲ تا ۳ هزار تومان اعلام کرد.

وی در پایان قیمت میوه در بازار را پیش بینی کرد و گفت: با توجه به کاهش تقاضا برای خرید میوه در ماه رمضان پیش بینی می‌شود که قیمت میوه در بازار نوسان چندانی نداشته باشد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: