کد خبر: ۱۲۴۰۶
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۹ - ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۸
شهردار مشهد؛
شهردار مشهد بر اقدامات موثر در زمینه زیست‎پذیر کردن هرچه بیشتر مشهد، با احداث بوستان‎ها و افزایش سرانه فضای سبز در شهر تاکید کرد.
به گزارش قلم به نقل از پایگاه اطلاع‎رسانی شهرداری مشهد، محمدرضا کلائی در مراسم افتتاح 18 پروژه خدمات شهری که در بوستان امید واقع در بولوار مفتح شرقی(میامی) برگزار شد، اظهار کرد: از طلایی‎‏ترین اقدامات صورت گرفته در شورای پنجم شهر مشهد و مدیریت شهری می‎‏توان به مجموعه توافقات با آستان قدس اشاره کرد که در راستای توسعه فضای سبز به‎ویژه در مناطق کم برخوردار شهر صورت گرفته است. با تحویل گرفتن این اراضی از آستان قدس و تبدیل آن به فضای سبز، انتظار می‎رود زیست‎پذیری شهر مشهد به‎ویژه در مناطق کم برخوردار به شدت افزایش یابد.

کلائی بیان کرد: از طلایی‎‏ترین اقدامات صورت گرفته در شورای پنجم شهر مشهد و مدیریت شهری می‎‏توان به مجموعه توافقات با آستان قدس اشاره کرد که در راستای توسعه فضای سبز به‎ویژه در مناطق کم برخوردار شهر صورت گرفته است.

وی در خصوص احداث فضای سبز در ارتفاعات جنوبی و کمربند سبز مشهد، توضیح داد: در دوره پنجم شورای اسلامی شهر، در ارتفاعات جنوب 400 هکتار فضای سبز احداث شده است و هدف‌گذاری برای ایجاد هزار هکتار فضای سبز هم انجام شده است.

ویژگی‎های ممتاز شورای پنجم در مقایسه با سایر ادوار
شهردار مشهد با بیان اینکه نهم اردیبهشت ماه روز شوراها و مظهر تجلی اراده مردم در شورای شهر است، افزود: بین ادوار مختلف شوراهای شهر در مشهد، شورای پنجم از ویژگی‎‏های خاصی برخوردار است که عملکرد آنها را ممتاز کرده است.
کلائی ادامه داد: عملکرد مبتنی بر خرد جمعی، تخصص‎گرایی و تقسیم کار مناسب بین اعضای شورا، توجه به منافع و خواسته‎های مردم، نزدیکی به شهروندان، اهمیت دادن به حفظ حقوق مردم، عملکرد جمعی و اختصاص وقت مفید برای اخذ تصمیمات از ویژگی‌های شورای پنجم شهر مشهد است.
وی با اشاره به دو دلیل عمده وجود فاصله بین آنچه مدیریت شهری انجام می‎دهد و آنچه افکار عمومی و شهروندان آن را دریافت می‎کنند، خاطرنشان کرد: به دلیل نقص در سیستم اطلاع‎رسانی و تبیین، اقدامات انجام شده کمتر اطلاع‎رسانی می‎شود. در حالیکه همه ما نسبت به اطلاع‎رسانی آنچه انجام می‌‎دهیم، مسئول هستیم.
شهردار مشهد افزود: زمانی‌که منابع مردم صرف مردم می‌شود، باید به آنان اطلاع‎رسانی شود تا این مهم به سرمایه های اجتماعی مبدل گردد و در ادامه این سرمایه به سایر محصولات دیگر تبدیل شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: