کد خبر: ۱۲۴۰۰
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۴ - ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۸
رییس شورای شهر مشهد:
امسال بخش زیادی از پروژه های عمرانی نیز در مناطق کم برخوردار اجرا و تخفیفات ویژه ای برای سرمایه گذارانی که پروژه های خدماتی در این مناطق اجرا کنند در نظر گرفته خواهد شد.
به گزارش قلم، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، محمدرضا حیدری امروز در نشست خبری به مناسب هفته شوراها با بیان اینکه با توجه به بار منفی روانی حاشیه شهر از لفظ مناطق کم برخوردار برای این مناطق استفاده می کنیم، افزود: مناطق کم برخوردار محصول مسائل ساختاری کشور، نبود آمایش سرزمینی، مهاجرت و خشکسالی است اما با این حال توجه ما به مناطق کم‌برخوردار ویژه است.

رییس شورای شهر مشهد گفت: سرانه نگهداری شهر در هزینه‌های جاری برای هر نفر ۵۱۰ هزار تومان و در هزینه‌های عمرانی این سرانه به ازای هر نفر یک میلیون و ۶۸۰ هزار تومان است که این رقم برای یک خانواده ۴ نفره حدود ۹میلیون تومان برآورد می‌شود.
وی اضافه کرد: ما فقط برای چرخیدن چرخ سازمان اتوبوسرانی حدود ۲۳۰ میلیارد تومان باید به این سازمان یارانه بدهیم و در تلاشیم هستیم به سمت و سویی برویم که در مترو و اتوبوس پرداخت هزینه براساس طی مسافت محاسبه شود.
وی گفت: سهم حمل و نقل عمومی اتوبوس از ۱۸ درصد سال ۹۵ به ۱۵ درصد در حال حاضر رسیده است و این کاهش هیچ ارتباطی به موضوع افزایش یا کاهش هزینه استفاده از حمل و نقل عمومی ندارد.
*با اجرای برنامه فرهنگی موسیقی با حفظ همه شئونات موافقیم
وی تصریح کرد: ادامه اجرای بی‌آرتی خیر همگانی دارد، اما با ناراحتی برخی از کسبه مواجه است. فعلا متولیان در حال مطالعه مجدد هستند و ظرف دو سه ماه آینده تعیین تکلیف می‌شود.
حیدری با بیان اینکه برنامه موسیقی می‌تواند اثرگذار باشد، اظهار کرد: این خوب نیست که شهروندان مشهدی از اینجا برای کنسرت کیوان ساکت به شاهرود بروند.
رییس شورای شهر افزود: ما با اجرای برنامه‌های مخالف شئونات مخالفیم ولی اجرای برنامه کیوان ساکت یا دکتر اصفهانی برنامه‌های فرهنگی مناسبی هستند لذا معتقدیم می‌توان با حفظ همه شئونات برنامه‌های فرهنگی موسیقی اجرا کرد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: