کد خبر: ۱۲۳۸۲
تاریخ انتشار: ۱۸:۱۵ - ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۸
عضو شورای عالی کار کشور گفت: کل سرمایه شرکت های شستا ۴۰ هزار میلیارد تومان است درحالی که ۳۸ هزار میلیارد تومان از اموال این شرکت ها در رهن بانک است تا بتوانیم با آن وام گرفته و حقوق و مستمری های سازمان را پرداخت کنیم.
به گزارش قلم، احمد معینی امروز -شنبه ۷ اردیبهشت ماه- در نشستی خبری با حضور"تشکلات کارگری" که به مناسبت هفته گرامیداشت مقام کارگر برگزار شد، با بیان اینکه قدرت خرید جامعه کارگری به یک سوم کاهش پیدا کردهاست، اظهار کرد: رقم سبد معیشت یک خانوار کارگری بر اساس تحقیقات میدانی، سه میلیون و ۷۰۰ هزار تومان اعلام شده و قدرت خرید کارگران یک میلیون و ۷۰ هزار توامن کاهش یافته است.
وی گفت: بر اساس میزان تورم اعلام شده توسط مرکز آمار قرار بود حقوق کارگران ۲۶ درصد افزایش یابد اما توانستیم افزایش ۴۲ درصدی برای حقوق کارگران را در نظر بگیریم، وزیر کار قول مساعد برای پذیرش این میزان افزایش حقوق داده است و این مبلغ به زودی عملیاتی خواهد شد.
معینی با بیان اینکه بیش از ۶۳ درصد از جمعیت استان اصفهان کارگران هستند ، گفت: بالاترین تعداد بازنشستگان سخت و زیان آور در کشور در استان اصفهان است.
عضو شورای عالی کار کشور افزود: از سال ۱۳۹۲ در شورای عالی کار روند جدیدی را در پیش گرفتیم که علاوه بر تورم، معیشت خانوار را در محاسبه افزایش قیمت ها تاثیر دهیم بنابراین کارگروه مزد و روابط کار در شورای عالی کار از ابتدای سال ۱۳۹۸ هر ماهه تورم و سبد معیشت را بررسی می کند.
معینی خاطر نشان کرد: متاسفانه بعضی ها عامل بیکاری استان را قانون کار عنوان می کنند، خارج شدن مناطق آزاد از قانون کار موجب بهره کشی از نیروی کار شد علاوه بر این تعداد نیروی کار در این منطقه نیز کاهش یافت.
وی با بیان اینکه اصلاح قانون کار در دو برنامه چهارم و پنجم توسعه مطرح شده است، گفت:کمتر از پنج درصد قانون کار کشور اجرا شده است، املای نانوشته غلط ندارد، این قانون اجرایی نشده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: