کد خبر: ۱۲۳۶۸
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۰ - ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۸
مدیرعامل سازمان بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری مشهد عنوان کرد:
دفاتری که در چارچوب نظام واحد ارزیابی، تشکیل و فعال‌سازی دفاتر ایجاد شوند، از بسته‌های تشویقی و حمایتی شهرداری مشهد و در صورت لزوم اعتبارات ملی برخوردار خواهند بود.
به گزارش قلم به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، مجتبی شاکری‌روش در این خصوص بیان کرد: دفاتر توسعه محله محور بازآفرینی محلات هدف براساس مشارکت مردم و مبتنی بر الگوی برنامه‌ریزی با مردم فعالیت خواهند کرد.
مدیرعامل سازمان بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری مشهد گفت: دفاتر توسعه محله، محور اجرایی فرآیند بازآفرینی در محلات هدف است.
وی افزود: مطابق با قوانین بازآفرینی و دستور و تاکید استاندار خراسان رضوی، کلیه دفاتر توسعه محله و تسهیلگری برای پیشگیری از موازی‌کاری و مدیریت بهینه منابع، باید صرفا با محوریت شهرداری مشهد فعال شوند.
شاکری‌روش ادامه داد: بر این اساس شکل‌دهی دفاتر موازی دیگر، مبنای قانونی نخواهند داشت.
مدیرعامل سازمان بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری مشهد با اشاره به ارائه بسته‌های تشویقی افزود: دفاتری که در چارچوب نظام واحد ارزیابی، تشکیل و فعال‌سازی دفاتر ایجاد شوند، از بسته‌های تشویقی و حمایتی شهرداری مشهد و در صورت لزوم اعتبارات ملی برخوردار خواهند بود.
شاکری‌روش با تاکید بر لزوم همراهی تمام دستگاه‌های متولی در راهبری دفتر توسعه محله تصریح کرد: توفیق دفاتر توسعه محله و تسهیلگری، مستلزم ایفای نقش مطلوب و همکاری مناسب سازمان‌های عضو ستاد بازآفرینی است. بدیهی است آن گونه که به درستی در قوانین پیش‌بینی شده است، تنها با همکاری هماهنگ و هم‌افزای اعضای ستاد بازآفرینی شهری می‌توان امیدوار بود که دفاتر توسعه محله و تسهیلگری بتوانند ماموریت خود را به درستی به انجام رسانند.
وی افزود: هرگونه فعالیت و اقدام ناهماهنگ، معنایی جز ناکامی در مسیر بازآفرینی شهر و رفع این مشکل و معضل بزرگ شهری ندارد.
مدیرعامل سازمان بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری مشهد گفت: متاسفانه مجموعه‌هایی که دارای مهارت‌های لازم در حوزه بازآفرینی و تسهیلگری باشند، در شهر مشهد متعدد نیستند و دارای تجربیات فراوان و موفق در سطح محلی نیستیم و این موضوع نوعی محدودیت را برای فعالیت گسترده ایجاد کرده است.
 
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: