کد خبر: ۱۲۳۵۲
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۷ - ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۸
با هدف تسهیل اجرای پروژه‌های مشترک، روسیه و چین برای ایجاد یک صندوق ارزی مشترک بر اساس یوان توافق کردند.
به گزارش قلم به نقل از اسپوتنیک، صندوق سرمایه‌گذاری مشترک روسیه و چین (آر سیف) با کمک مؤسسات چینی "سوی یونگ کپیتال" و "داژنگ اینوستمنت گروپ" یک صندوق سرمایه‌گذاری مبتنی بر یوان تشکیل داده است تا فرایند اجرا و توسعه پروژه‌های مشترک بین دو کشور تسهیل شود.

در بیانیه صندوق آر سیف آمده است: وجوه این صندوق، متمرکز بر سرمایه‌گذاری در پروژه‌های مهم و استراتژیک در چین و روسیه به طور مساوی خواهد بود و در نوع خود اولین و مهم‌ترین همکاری بین مناطق مسکو، شرق دور و شمال شرق چین خواهد بود. در خصوص چین وجوه این صندوق متمرکز بر پروژه‌های مرتبط با پروژه جاده و کمربند خواهد بود.

بنا بر اعلام طرف چینی، این صندوق در مرحله اولیه یک میلیارد یوان (معادل ۱۵۰ میلیون دلار) سرمایه خواهد داشت اما در مراحل بعدی این مبلغ به ۶ تا ۷ برابر مقدار فعلی افزایش خواهد یافت. دو طرف اولویت‌های همکاری را شناسایی کرده‌اند و اکنون در حال مطالعه بر روی برخی از فرصت‌های سرمایه‌گذاری معین هستند که شامل منابع طبیعی، خدمات مالی، تولیدات صنعتی و بخش مراقبت‌های درمانی می‌شود.

کریل دیمیتریف، رئیس صندوق سرمایه‌گذاری مستقیم روسیه در همین رابطه گفت: ایجاد این صندوق گامی دیگر برای توسعه هر چه بیشتر روابط چین و روسیه است. این صندوق به تقویت روابط اقتصادی و یکپارچگی بیشتر دو کشور کمک می‌کند. این صندوق ریسک ارزهای خارجی را به حداقل می‌رساند.

لازم به ذکر است تأسیس این صندوق در حاشیه نشست جاده و کمربند شهر پکن اعلام می‌شود که به نوعی این پروژه، تلاش چین برای احیای مسیر بازرگانی جاده ابریشم است. روسیه و چین تاکنون به توافقات زیادی با یکدیگر برای استفاده از ارزهای دو کشور در مبادلات و حذف تدریجی دلار دست یافته‌اند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: