کد خبر: ۱۲۳۴۶
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۸ - ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۸
وزیر صمت:
رحمانی گفت: سازمان حمایت در برخورد با دلالانی که قیمت‌ها را در فرایند توزیع چندین برابر افزایش می‌دهند، ترس نداشته باشد.

به گزارش قلم، رضا رحمانی وزیر صمت در نشست هم‌اندیشی برنامه‌های نظارتی سال ۹۸ با محوریت طرح ویژه ماه مبارک رمضان با بیان اینکه نظارت ها باید توسط مردم احساس شود، اظهار کرد: یکی از انتقاداتی که قبلا مطرح می شد، ضعف در نظارت بود، چنانچه قیمت برخی کالاها به طور سرسام آور افزایش می یافت.

وی با تاکید بر اینکه متخلفان دانه درشت نباید احساس امنیت داشته باشند، افزود: از سازمان حمایت انتظار داریم با آن دسته از افراد که با دلالی، قیمت ها را در فرایند توزیع چندین برابر افزایش می دهند، برخورد کند و در برخورد با متخلفان ترس نداشته باشد.

رحمانی ادامه داد: به جای صرف زمان بازرسان برای برخورد با مواردی همچون عدم درج قیمت و ارائه فاکتور، باید زمان آنها را بیشتر به کنترل قیمت نهایی کالاها اختصاص دهیم و برخوردها از مبدا تولید و عرضه باشد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه مردم باید در کف بازار احساس کنند که بی پناه نیستند و سازمان حمایت پیگیر حقوق آنهاست، اظهار کرد: فروشنده و تامین کننده هم باید بدانند که با آنها تعارف نداریم و با هر تخلفی برخورد می کنیم، در این شرایط است که تخلفات کاهش می یابد.

وی افزود: ضرورت دارد که به اتاق اصناف و اتحادیه ها در حوزه نظارت فرصت بیشتری داده شود و آنها نیز در این زمینه نشان داده اند که از اراده لازم برای برخورد با متخلفان برخوردارند.

فروش یک آب معدنی هم به صورت آنلاین ثبت شود
رحمانی با اشاره به لزوم به روزرسانی سیستم های نظارت گفت: قیمتها باید توسط سامانه های آنلاین و یکپارچه کنترل شود که در این خصوص سامانه انبار و تجارت را داریم و در ادامه باید به سمتی برویم که فروش یک آب معدنی هم به صورت آنلاین ثبت شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت تنظیم و نظارت بازار ماه مبارک رمضان، افزود: سال گذشته به دلیل برخی شرایط نظارت با دشواری هایی روبرو بود، چراکه از یک سو حقوق مردم در میان بود، از سوی دیگر مشکلاتی همچون منابع مالی و... برای سازمان حمایت وجود داشت.

وی با بیان اینکه دشمنان با اجرایی شدن تحریم ها گمان می کردند دمینوی تعطیلی واحدهای تولیدی در سه ماه پایانی سال ۹۷ آغاز می شود، اظهار کرد: در داخل نیز برخی اعتقاد داشتند که واحدهای تولیدی با مشکلات جدی روبرو می شوند که در این باره با وجود پتانسیل بحران در برخی حوزه ها همچون خودرو و... با اتخاذ تدبیری، این نقشه دشمنان برباد رفت.

رحمانی با اشاره به ثبت نام یک میلیون و یکصدهزار نفر برای دریافت خودرو، گفت: این میزان ثبت نام درحالی اتفاق افتاد که خودروسازی در حال تعطیلی بود، قطعه سازان هم از شرکت های خودروسازی طلب داشتند و به دلیل تحریم مشکل تامین قطعه به وجود آمده بود.

وی افزود: تولید کلید حل این مشکل بود که با اقدامات مناسب، منابع مالی خودروسازان تهیه و تولید افزایش یافت که نتیجه اش حل نسبی مشکل بود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: