کد خبر: ۱۲۳۴۱
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۲ - ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۸
شرکت شهروند، با تامین ارزان مایحتاج اولیه شهروندان و افزایش قدرت خرید جامعه، نقش زیادی در توسعه اقتصاد شهری داشته است.
به گزارش قلم به نقل از روابط عمومی شرکت شهروند، امروزه با گسترش شهرها و پیشرفت سریع علوم و تکنولوژی، شناخت موضوعات اقتصاد شهری اهمیت بیشتری پیدا کرده است، توسعه پایدار شهری پدیده ای پیچیده است که ابعاد گسترده ای مثل رشد و تکوین شهرها، عوامل اقتصادی، اجتماعی و زیست محیطی را شامل می شود.

تامین نیازهای شهروندان، فراهم کردن خدمات رفاهی و زیر ساخت هایی که توسط شهرداری ها پایه گذاری می شود در نهایت به پویایی اقتصاد شهری منجر می شود، رسالت و هدف بنیادی سازمان شهرداری، مدیریت مطلوب توسعه شهری و ارائه خدمات کیفی به شهروندان است تا در پرتو چنین فضایی زندگی شاداب و آرامش بخشی را تجربه کنند.

شهرداری تهران نیز با کمک بازوی اجرایی خود یعنی فروشگاه های زنجیره ای شهروند، توانسته زمینه را برای خدمات کیفی بهتر به شهروندان فراهم کند و به ارتقا سطح زندگی معیشتی شهروندان کمک کند.
 
فروشگاه های شهروند و رونق اقتصاد شهر

 از آنجا که می توان از شهرداری ها به عنوان حکومت های محلی نام برد که باید به طور منسجم و همسو با دولت برای تامین رفاه شهروندان اقدام کنند، فروشگاه های شهروند به عنوان برند شهرداری، ضمن تامین مایحتاج عمومی شهروندان توانسته در زمینه تنظیم بازار و کمک به اقتصاد خانوار نیز موثر واقع شود.

مجموعه شهروند، با درک صحیح ماموریت و رسالت شهرداری توانسته نقش خود در رونق اقتصاد شهر را به بهترین نحو انجام دهد و با تامین به موقع محصولات مورد نیاز شهروندان و توزیع ارزان این محصولات در بین اقشار مختلف جامعه، از یک سو زندگی معیشتی شهروندان را بهبود بخشد و از سویی دیگر با ایجاد شغل های مستمر و پایدار به توسعه اقتصاد شهر کمک کند.

شرکت شهروند، همچنین با کاهش واسطه گری در نظام شهری، تحریک تقاضا بدون افزایش قیمت، کمک به خروج از رکود و افزایش قدرت خرید جامعه، نقش زیادی در توسعه اقتصاد شهری ایفا کرده است.

فروشگاه های زنجیره ای شهروند در شرایطی که نوسانات قیمتی، موجب تنش‌های قیمتی و سلب آرامش بخش قابل توجهی از افراد و گروه‌های اجتماعی شده بود، با عرضه محصولات مورد نیاز مردم به پایین‌ترین قیمت، به ثبات و آرامش در بازار نیز کمک کرد و در نهایت مردم از آرامش وثبات در بازار بهره مند شدند .
توسعه فروشگاه های شهروند در سایر مناطق پایتخت و همچنین سایر استان های کشور موجب می شود خدمات این فروشگاه ها در سایر مناطق نیز تسری پیدا کرده و در نهایت زمینه را برای توسعه اقتصادی کشور فراهم خواهد کرد.

مسعود سریع‌القلم، مدیر عامل شرکت شهروند در گفت و گویی در این باره اظهار داشت: در نظر داریم فروشگاه‌های شهروند را علاوه بر تهران، در مراکز دیگر استانها توسعه دهیم، که درخواست هایی نیز از شهرهای بزرگ مطرح شده و ملاقات هایی نیز با شهرداران برگزار کرده‌ایم.

مدیر عامل شرکت شهروند، افزود: هم اکنون مکاتباتی با شهرهای بزرگ و شورای عالی استان‌ها انجام شده است که از راه‌اندازی فروشگاه شهروند در کلان شهرها استقبال کرده‌اند ضمن اینکه رایزنی‌هایی برای راه‌اندازی فروشگاه های شهروند در استان‌هایی مثل تبریز، اصفهان و البرز انجام شده و محل آن نیز تقریبا آماده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: