کد خبر: ۱۲۳۴۰
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۴ - ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۸
سیاست فروشگاه های شهروند، عرضه کالا‌های ایرانی است و کالا‌های خارجی که دارای نمونه داخلی هستند پذیرش نخواهد شد.

به گزارش قلم به نقل از روابط عمومی شرکت شهروند، حمایت از تولید داخل یعنی کمک به صنعت کشور برای تولید کالای با کیفیت. این حمایت در سطوح مختلفی انجام می‌شود، مصرف کننده باید نظرات خود را به گوش تولید کننده برساند و برای اصلاح کیفیت کالای تولید شده تمام تلاش خود را انجام دهد، این تلاش می‌تواند از ارسال پیشنهاد به تولید کننده شروع شود و حتی گزارش به مراجع ذیصلاح را نیز می‌توان حمایت از تولید داخل دانست. اصلی ترین حمایت مصرف کننده از تولید داخل این است که نسبت به تولید داخل بی‌تفاوت نباشد.

تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر حمایت از تولیدات داخلی و پیشبرد اهداف اقتصاد مقاومتی تمرکز فروشگاه‌های شهروند همواره بر عرضه کالای ایرانی بوده و هست، بر همین اساس تدابیر شهردار تهران و معاونت مالی و اقتصاد شهری بر آن است روند تامین کالا در فروشگاه‌های شهروند در بستری دقیق و شفاف صورت پذیرد تا ضمن توجه به پذیرش نوع کالا، محصولی با کیفیت به دست مشتریان برسد.

شهربانو امانی، عضو شورای شهر تهران، در بازدید نوروزی خود از فروشگاه بیهقی در خصوص نقش کالای ایرانی در فروشگاه شهروند، بیان کرد: بیش از ۹۰ درصد پوشاک بانوان و نوزادان در فروشگاه های شهروند تولید داخل است، و در بخش کیف و کفش به صورت کامل از کالاهای داخلی استفاده می‌شود، همچنین تجربه ثابت کرده چنانچه کالاها به شکل های جذاب تری عرضه شود می توانند به انتخاب مشتری کمک کند، نکته ای که در فروشگاه های شهروند به خوبی مشهود است.

مدیر عامل شرکت شهروند، در گفتگویی ضمن تاکید بر حمایت مدیران شهروند بر استفاده از کالای ایرانی و حمایت از تولیدکنندگان داخلی گفت: مدیرانی که در بخش بازرگانی شهروند فعالیت دارند نگاه ویژه‌ای به کالای ایرانی دارند، در دوره جدید مدیریت شهروند بالغ بر ۱۰۰ شرکت با شهروند قرار داد بسته‌اند که این شرکت‌ها ایرانی و تامین‌کنندگان محصولات داخلی هستند.

وی با تاکید براین که عرضه کالاهای خارجی در فروشگاه های شهروند تا کمتر از ۵ درصد نیز شدنی است، تصریح کرد: با این حال برخی کالاها مشابه داخلی ندارد درحالی که مردم به آنها نیاز دارند. البته در دوره جدید مدیریت فروشگاه شهروند تلاش کرده ایم با مد نظر قرار دادن این موضوع و نیزضرورت حمایت ازکالاهای ایرانی، از یک سو درصد اقلام خارجی را به ۶درصد کاهش دهیم و از سوی دیگرزمینه حضور۲۰۰ شرکت ایرانی را درفروشگاه شهروند مهیا کنیم

سریع القلم با تاکید بر اقدامات شهروند در خصوص حمایت از کالای ایرانی در فروشگاه‌های شهروند گفت: در شرکت شهروند تصمیماتی اتخاذ شده که بر اساس آن پذیرش و عرضه کالا‌های ایرانی در اولویت است و در مقابل، کالا‌های خارجی که دارای نمونه داخلی هستند پذیرش نخواهد شد. همچنین کاهش تعرفه مربوط به تبلیغ کالا‌های ایرانی، بازارسازی و ایجاد تقاضا برای کالا‌های ایرانی در فروشگاه‌های شهروند با سیاست‌های اثر بخش بازاریابی، حذف واسطه‌های غیر ضروری و جذب و ورود آسان‌تر تولیدکنندگان داخلی بخش دیگری از این اقدامات است.

شهربانو امانی، درخصوص این که جوان گرایی ایجاد شده در شهروند تا چه اندازه توانسته در موفقیت این مجموعه موثر باشد بیان کرد: مدیران جوان فکر نو ایجاد می کنند و می توانند ارتباطات بهتری برقرار کنند، مدیر عامل شهروند یکی از این مدیران جوان است که از نوآوری های مختلفی در مدیریت خود استفاده کرده است، جوانان هر جا که باشند یا راهی می یابند یا راهی می سازند، هیئت مدیره و مدیرعامل جوان شرکت شهروند تلاش می‌کند از استارت آپ‌ها و نوآوری های مختلفی در ارائه خدمات به مردم استفاده کنند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: