کد خبر: ۱۲۳۳۱
تاریخ انتشار: ۱۷:۰۶ - ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۸
مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس از عرضه سهام مجتمع پتروشیمی نوری تا پایان فصل بهار خبرداد
به گزارش قلم، جعفر ربیعی با بیان اینکه مقدمات عرضه بخشی از سهام مجتمع پتروشیمی نوری سال گذشته دربازار سرمایه فراهم شده است گفت: اگر همه ازجمله سازمان بورس، سازمان حسابرسی و دیگر دستگاه‌ها دست به دست هم دهیم می‌توان در همین فصل بهار این سهام را در بورس عرضه کرد.
وی همچنین از عرضه سهام دو شرکت پتروشیمی دیگر هلدینگ خلیج فارس در بازارسرمایه خبرداد و گفت:: علاوه برسهام پتروشیمی نوری، سهام پتروشیمی بندرامام خمینی و پتروشیمی بوعلی نیز طبق قولی که داده شده امسال در بورس عرضه خواهد شد.
ربیعی با بیان اینکه هلدینگ خلیج فارس به عنوان بزرگترین هلدینگ صنعت پتروشیمی کشور درنظر دارد به مرور سهام تمامی شرکت‌های تابعه خود را در بورس عرضه کند گفت: سال گذشته سهام شرکت پتروشیمی پارس را در بورس عرضه کردیم که به یکی از سودآورترین شرکت‌های پتروشیمی در بورس تبدیل شد.
مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس با بیان اینکه امسال این هلدینگ در بازار سرمایه حضوری متفاوت وپررنگ‌تری خواهد داشت افزود: یکی دیگر از ظرفیت‌های بازار سرمایه انتشار اوراق مبتنی بر سهام است که می‌تواند به عنوان سازوکاری برای تامین منابع مالی طرح‌های بزرگ پتروشیمی کشور استفاده شود.
ربیعی با اشاره به انتشار ۱۰۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت در سال گذشته گفت: به عنوان یکی از بازیگران بزرگ بازار سرمایه امسال نیز نگاهی جدی به تامین مالی از طریق اوراق اجاره بازار سرمایه داریم.
وی طرح‌های پالایشگاه بزرگ گاری بیدبلند خلیج‌فارس، پتروشیمی لردگان و پتروشیمی ایلام را از طرح‌های بزرگ هلدینگ خلیج فارس عنوان کرد و افزود: امسال نیز در نظر داریم با انتشار اوراق مشارکت بخشی از منابع مورد نیاز برای این طرح‌ها را تامین کنیم.
مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس درباره میزان تولید این شرکت در سال گذشته هم گفت: آمار‌های نهایی نشان می‌دهد سال گذشته ۱۹ میلیون تن انواع محصولات پتروشیمی در شرکت‌های تابعه این هلدینگ تولید شده و ۴ میلیارد دلار ازاین محصولات نیز صادر شده است.
منبع: خبرگزاری صدا وسیما
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: