کد خبر: ۱۲۳۲۳
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۳ - ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۸
در نشست خبری عنوان شد
معاون شهرسازی معماری شهرداری تهران گفت: درباره وضعیت پایداری برج میلاد هیچ شبهه‌ای وجود ندارد زیرا مرتبا وضعیت پایداری برج رصد می‌شود.
به گزارش قلم نیوز، عبدالرضا گلپایگانی معاون معماری و شهرسازی شهردار تهران صبح امروز در نشست خبری که در خانه لرزاده برگزار کرد با اشاره به تفاوت معماران ایرانی و غربی گفت: معماری ایرانی مبتنی بر طبیعت است اما در فرهنگ معماری غربی معماران مجسمه ساز و پیکر تراش هستند.

وی با بیان اینکه معماران ایرانی بیشتر شاعر و اهل موسیقی هستند، اظهار کرد: معماری ایرانی بدون ارتباط با طبیعت معنا پیدا نمی‌کند و در نگارگری ایران هیچ تصویری بدون عناصر طبیعی نیست.

گلپایگانی با اشاره به اینکه استفاده از معماری غیرایرانی در سال‌های اخیر گسترش یافته است، گفت: در حوزه معماری مساجد هم در دوره‌های اخیر دچار آسیب بودیم که به این منظور برای معماری مساجد یک کارگروه مشخص کردیم.

گلپایگانی در ادامه در خصوص وضعیت پایداری برج میلاد گفت: در این مورد هیچ شبهه‌ای وجود ندارد زیرا مرتبا وضعیت پایداری برج رصد می‌شود.

معاون معماری و شهرسازی شهردار تهران در واکنش به اظهارات سازمان نقشه برداری در خصوص پایداری برج میلاد گفت: این سازمان صلاحیت اظهارنظر در خصوص پایداری برج میلاد را ندارد و این برج هم هیچ مشکلی ندارد.

وی با تأکید بر اینکه حفظ میراث تاریخی و طبیعی تهران باید مورد توجه قرار گیرد، بر ضرورت توجه به نگهداری از شرایط طبیعی تهران تأکید کرد.

گلپایگانی در خصوص وضعیت ساختمان TOD که در بزرگراه حقانی واقع شده است، گفت: برای تکمیل این ساختمان در دوره مدیریت گذشته شهری توافقاتی حاصل شده بود اما با پیگیری‌های آقای حناچی معماری آن تغییر کرد و قرار شد که از طبقات آن کم شود و به سمت ساخت فضاهای خلاقانه پیش برویم و در حال حاضر طرح جدید آن در شورای عالی شهرسازی مصوب شده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: