کد خبر: ۱۲۲۹۲
تاریخ انتشار: ۱۷:۲۶ - ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۸
بند پی گفت:
استاندار تهران تاکید کرد: باید نسبت به تملک مناطق هرندی و مولوی توسط شهرداری اقدامات لازم صورت بگیرد و درخواست ما از مسئولین قضایی استان نیز این است که نسبت به فراهم کردن مناسبات حقوقی این اقدام توجه ویژه داشته باشند‌.

به گزارش قلم، «انوشیروان محسنی بندپی» درنخستین جلسه شورای هماهنگی ستاد مبارزه با مواد مخدر استان تهران ضمن تأکید بر لزوم اهتمام نسبت به رفع معضل اعتیاد در کشور اظهار داشت: همانگونه که مقام معظم رهبری مورد تاکید قرار دادند خانمان برانداز ترین آسیب اجتماعی در شرایط کنونی جامعه اعتیاد است و باید با نگاه ویژه تر نسبت به حل این آسیب اقدام کنیم. در سال جدید باید به جای پرداختن به برخی روند بروکراتیک و مناسبات اداری فرسایشی به صورت علمی تر و تخصصی تر نسبت به حل معضل اعتیاد ورود کنیم. 

استاندار تهران افزود: کمک به همنوعانی که در اثر لغزش به سمت ماده مخدر رفتند و اکنون درگیر بیماری اعتیاد هستند از واجب ترین امور امروز ما است و با توجه به افزایش کشت تریاک و خشخاش در کشور افغانستان و اقداماتی از این دست نسبت به صیانت و حراست از جامعه جوان کشور اهتمام داشته باشیم.

مقام عالی دولت در استان تهران همچنین ضمن تأکید بر لزوم حضور جدی همه دستگاه ها در جلسات شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تصریح کرد: بر اساس ضوابط مشخص شده که چه کسانی از دستگاه ها باید در این جلسات شرکت داشته باشند مگر اینکه مقام عالی آن دستگاه فردی را به عنوان نماینده تام الاختیار خود معرفی کند تا بتوانیم بر اساس حضور حداکثری افراد تصمیم گیر به نمایندگی از هر دستگاه نسبت به حل مشکلات و معضلات اقدام کنیم.

محسنی بندپی یادآور شد: یکی از مباحث مهم در بحث اعتیاد پروسه درمان است و باید در روند اجرایی شدن مقدمات درمان معتادین تسریع لازم را اعمال کنیم.

استاندار تهران خاطرنشان کرد: در جریان بارش های سیل آسای بهاری در استان تهران اگر جمع آوری معتادین متجاهر در دره رود ها انجام نمی شد به طور حتم تلفات انسانی را در استان شاهد بودیم و شهرداری تهران به خوبی در این حوزه ورود کرده و نسبت به انتقال معتادین به مراکز نگهداری اقدام کرد.

مقام عالی دولت در استان تهران هم چنین عنوان داشت: یکی از انتظارات ما از شهرداری تهران این است که نسبت به  مراکز توانبخشی افراد آسیب دیده از معضل اعتیاد اقدام کند چراکه بر اساس آئین‌نامه موجود شهرداری های کلان شهرها باید در این حوزه ورود داشته باشند. باید این افراد را به گونه‌ای ساماندهی کنیم که منزلت افراد آسیب دیده حفظ و معضل معتادان به عنوان شهروندان استان تهران رعایت شود.

محسنی بندپی در ادامه ضمن اشاره به لزوم ساماندهی محلات هرندی و مولوی تأکید داشت: باید نسبت به تملک این مناطق توسط شهرداری اقدامات لازم صورت بگیرد و درخواست ما از مسئولین قضایی استان نیز این است که نسبت به فراهم کردن مناسبات حقوقی این اقدام توجه ویژه داشته باشند‌.
خبرهای مرتبط
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: