کد خبر: ۱۲۲۵۶
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۹ - ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۸
مدیران سرمایه گذاری صدر تامین با برگزاری جلسه معارفه، آخرین وضعیت مالی و عملیاتی این هلدینگ ۲ هزار میلیارد تومانی را اعلام کردند تا "تاصیکو" آماده عرضه اولیه ۲ میلیارد سهم باشد.

به گزارش قلم، در پی تکمیل اطلاعات و برگزاری جلسه معارفه عصر دیروز سرمایه گذاری صدر تامین، سهامداران این هلدینگ ۲ هزار میلیارد تومانی را شناختند تا "تاصیکو" آماده عرضه اولیه 2 میلیارد سهم باشد که به احتمال زیاد فردا با قیمت 230 تومانی هر سهم انجام خواهد شد.

توضیحات مدیرعامل

احمد زمانی گندمانی مدیرعامل این شرکت با اعلام آماری از ارزش روز این شرکت گفت : بهای تمام شده شرکت های بورسی "تاصیکو" دو هزار و ۳۲۷ میلیارد تومان و ارزش روز آن به حدود ۶ هزار ۹۶۹ میلیارد تومان می رسد. همچنین بهای تمام شده سبد غیر بورسی شرکت هم ۷۴۲ میلیارد تومان ارزیابی شده است . در مجموع ارزش روز سرمایه گذاری های شرکت به ۷ هزار و ۷۱۲ میلیارد تومان بالغ می شود .

وی با مقایسه سود سال قبل با سال جدید ، توضیح داد : پایان سال مالی شرکت ۳۱ اردیبهشت هر سال  است که در سال مالی منتهی به اردیبهشت سال قبل، ۲۲۷ میلیارد تومان سود محقق شد و پیش بینی سال مالی جاری هم ۶۴۵ میلیارد تومان است. بخش عمده فروش تلفیقی سهام شرکت های مدیریتی را مس شهید باهنر تشکیل داده و شرکت های خاک چینی و معدنی املاح ایران و پشم شیشه از زیرمجموعه هاهی مهم هستند .

این مقام مسئول پروژه های مهم در شرکت های تابعه را شامل احداث کارخانه تولید بلوک و پانل بتنی سبک گازی و ملات خشک AAC در شرکت خاک چینی ، طرح تولید سولفات پتاسیم و کلرور کلسیم گرانوله در شرکت معدنی املاح ایران، استریپ کستینگ، ریخته گری پیوسته و طرح تولید مقاطع مسی و باسبار به روش کانفورم و افزایش ظرفیت سکه زنی در شرکت مس باهنر، انتقال کارخانه پشم شیشه در شرکت پشم شیشه ایران ، اکتشاف معادن پلی متال در شرکت پارس تامین، طرح اکتشاف و بهره برداری از معدن طلای قلقله در شرکت طلای کردستان، طرح فرآوری مواد اولیه جمبزه در شرکت فراورده های نسوز ایران و بازسازی و افزایش ظرفیت کوره 32 تن در شرکت لعابیران را از طرح های توسعه شرکت های تابعه تاصیکو اعلام کرد .

زمانی درباره مشخصات معادن طلای شرکت در کردستان و سیستان هم گفت: معادن طلا با ذخیره بیش از دو تن توجیه اقتصادی دارد که معدن طلای کردستان با ذخیره قطعی ۱۷ تن از معادن بزرگ و سودده شرکت است. معادن سیستان هم در مرحله اکتشافات بوده و نمی توان ذخیره دقیق آن را اعلام کرد . علاوه بر طلا دارای مواد پلی متال ، مس و سرب و روی و طلا است.
منبع: بورس پرس
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: