کد خبر: ۱۲۲۰۹
تاریخ انتشار: ۰۷:۵۹ - ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۸
حسینی منش گفت: نصب فیلتر دوده بر روی اتوبوس‌های بی آر تی تأثیر زیادی در کاهش آلودگی هوا دارد.
به گزارش قلم نیوز، سید نواب حسینی‌منش مدیرعامل ستاد معاینه‌فنی خودرو‌های تهران در رابطه با نصب فیلتر دوده بر روی برخی از اتوبوس‌های بی آر تی شهر تهران و درج شعار (دود بدرود) روی این اتوبوس‌ها اظهار کرد: نصب این فیلتر‌ها بر روی اتوبوس‌های بی آر تی تأثیر زیادی در کاهش آلودگی هوا دارد و این فیلتر‌ها جزء استاندارد‌های روز اروپا هستند و تمام خودرو‌های گازوئیل سوزی که در اتحادیه اروپا تردد می‌کنند، مکلف هستند که فیلتر دوده نصب کنند و بدون نصب این فیلتر‌ها اجازه شماره گذاری این خودرو‌ها داده نمی‌شود.

وی افزود: براساس مصوبه سال ۹۷ هیئت دولت، باید بر روی تمامی خودرو‌های سنگینی که در کشور تولید می‌شود، فیلتر دوده نصب شود.

مدیرعامل ستاد معاینه‌فنی خودرو‌های تهران با بیان اینکه عامل اصلی آلودگی هوا گوگرد و ذرات معلق کوچک‌تر از ۲.۵ میکرون حاصل از سوختن گازوئیل است، گفت: در زمانی که فیلتر دوده بر روی خودرو‌های گازوئیل سوز نصب می‌شود، میزان گوگرد و ذرات معلق کوچکتر از ۲.۵ میکرون از اگزوز خودرو‌ها به صفر می‌رسد، به همین دلیل نصب این فیلترها نقش به سزایی در کاهش آلودگی هوا دارد.

حسینی منش بیان کرد: تاکنون ما ۵۰ عدد فیلتر هوا خریداری کرده‌ایم که بر روی ۳۸ خودرو نصب شده است و مابقی هم در حال نصب هستند.

وی افزود: بر روی خودرو‌هایی که فیلتر دوده نصب شده، شعار (دود بدرود) نوشته شده است تا مردم مطلع شوند که این خودرو آلایندگی ندارد.

مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودرو‌های تهران در رابطه با تاریخ انقضای فیلتر‌های جذب دوده گفت: فیلتر‌های جذب دوده در دو نوع اکتیو و پسیو در بازار به فروش می‌رسد.

حسینی منش گفت: فیلتر‌های نوع اکتیو با شارژ شدن و اضافه کردن موادی به آن‌ها باعث می‌شود دود‌هایی که از موتور خودرو تولید می‌شود، قبل از خروج از اگزوز در داخل مخزن فیلتر دوده دچار خودسوزی شود و از بین برود و تا مدت زمان طولانی با تمیز کردن و شارژ مجدد قابل استفاده باشند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: