کد خبر: ۱۲۱۹۶
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۴ - ۳۱ فروردين ۱۳۹۸
بررسی آمار‌های منتشره وزارت صنعت، معدن و تجارت نشان می‌دهد در ۱۰ ماهه پارسال ۱۹ هزار و ۵۷ فقره جواز تاسیس صنعتی صادر شد که در مقایسه با مدت مشابه در سال ۹۶ رشد ۱۸.۲ درصدی را نشان می‌دهد.

به گزارش قلم نیوز، برپایه آمار‌های یاد شده، این مجوز‌ها با پیش بینی سرمایه ۲ هزار و ۶۶۶ میلیارد ریال و پیش بینی اشتغال ۴۳۹ هزار و ۷۴۰ نفری صادر شد. مقایسه این ارقام با مدت مشابه سال ۹۶ نشان دهنده افزایش ۸۱.۱ درصدی در سرمایه گذاری و ۲۱.۱ درصدی در اشتغال است.

برپایه این گزارش، بیشترین تعداد جواز تاسیس در استان‌های سمنان و خراسان رضوی به ترتیب با یک هزار و ۵۹۷ و یک هزار و ۳۷۸ فقره صادر شد.

همچنین از ۱۹ هزار و ۵۷ فقره جواز تاسیس صادره در ۱۰ ماهه ۹۷، بیشترین تعداد مربوط به گروه محصولات غذایی و انواع آشامیدنی با ۲ هزار و ۶۸۳ فقره و پس از آن سایر محصولات کانی غیرفلزی با ۲ هزار و ۳۰۴ فقره قرار دارد.

بالاترین سهم پیش بینی سرمایه گذاری در گروه‌های صنعتی متعلق به گروه کک و فرآورده‌های حاصل از نفت با سرمایه ۷۲۹ هزار و ۹۲۴ میلیارد ریال با سهم ۳۲.۲ درصد از کل گروه‌ها بود.

علاوه براین در ۱۰ ماهه ۹۷ تعداد چهار هزار و ۸۶۳ پروانه بهره برداری با سرمایه گذاری ۴۷۴ هزار و ۹۶۰ میلیارد ریال و اشتغال ۸۳ هزار و ۷۴۸ نفری صادر شد. مقایسه این ارقام با مدت مشابه سال ۹۶ افزایش ۵.۱ درصد در تعداد، رشد ۱۱۲.۲ درصدی در سرمایه گذاری و افزایش ۷.۸ درصدی در اشتغال را نشان می‌دهد.

بنابر این آمار‌ها از تعداد پروانه بهره برداری صادره، ۲ هزار و ۵۹۱ فقره آن ایجادی و ۲ هزار و ۲۷۲ فقره آن توسعه‌ای بود. پروانه بهره برداری ایجادی برای راه اندازی واحد‌های جدید صنعتی صادر می‌شود.

بیشترین تعداد پروانه بهره برداری صادره در بین استان‌های کشور مربوط به اصفهان با ۴۹۲ فقره و کمترین آن استان خراسان شمالی با ۱۴ فقره بود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: