کد خبر: ۱۲۱۴۲
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۷ - ۲۸ فروردين ۱۳۹۸
رئیس کمیته امداد امام خمینی از انتقال بیمه یک میلیون مددجوی شهری به بیمه سلامت منتقل خبر داد.
به گزارش قلم نیوز، سید پرویز فتاح در مراسم امضای تفاهم نامه بیمه سلامت با کمیته امداد، اظهار داشت: جلسات و موارد کارشناسی زیادی مطرح شد و تمامی اختلاف نظرها حل شد.

رئیس کمیته امداد گفت: مدیرعامل سازمان بیمه سلامت همکاری زیادی با ما انجام داد و در نهایت موفق شدیم موافقت دولت، مجلس، سازمان مدیریت و…، را به دست آوریم.

وی تاکید کرد: با موافقت مجلس و سازمان برنامه بودجه ردیف بودجه بیمه مددجویان شهری کمیته امداد به سازمان بیمه سلامت منتقل شد که این اعتبار ۵۰۰ میلیارد تومان است.

فتاح با اشاره به اینکه بیمه یک میلیون مددجویان شهری به بیمه سلامت منتقل شد، گفت: این تفاهم نامه برای مددجویان شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر است.

وی افزود: برای صدور دفترچه بیمه برای مددجویان شهری هزینه‌ای که بیمه سلامت بابت آن هزینه دریافت می‌کند ما پرداخت خواهیم کرد و هزینه‌ای بر مددجویان تحمیل نخواهد شد وی گفت این هزینه هم می‌تواند به صورت متمرکز پرداخت شود و هم اینکه تمامی را یک جا بدهیم.

فتاح تاکید کرد: مددجویان در شهرهای بالای ۲۰ هزار نفر دو ماه فرصت دارند تا کارت بیمه خود را به دفترچه بیمه سلامت تغییر دهند که تا پایان اردیبهشت این زمان در نظر گرفته شده است. اما در مناطق سیل‌زده اگر بنا به هر دلیلی مددجویان مراجعه نکردند این زمان را برای آنها تمدید خواهیم کرد.

رئیس کمیته امداد، گفت: طبق قانون، جامعه روستایی و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر از نظر درمانی از ما جدا شدند و دفترچه بیمه همگانی داشتند وامروز هم با توجه به تفاهمنامه یک میلیون نفر از مددجویان شهرهای بالای ۲۰ هزار نفر جدا می‌شوند.

فتاح در مورد بیمه تکمیلی مددجویان، اظهارداشت: تمام آن چهار میلیون نفر تحت پوشش بیمه مکمل کمیته امداد خواهند بود و داریم به نقطه‌ای می‌رسیم که ادعا کنیم تمام جمعیت تحت پوشش ما نباید هیچ هزینه‌ای برای درمان از جیبشان پرداخت کنند و داریم به این هدف نزدیک می‌شویم.

به گفته وی، حدود ۵۰ هزار نفر از این بیماران مبتلا به بیماری‌های صعب العلاج و سخت هستند و هزینه‌هایشان بالاست و بیمه عمومی و تکمیلی ما کفاف هزینه‌هایشان را نمی‌کند که آنها را به صورت ویژه نگاه می‌کنند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: