کد خبر: ۱۲۱۴
تاریخ انتشار: ۲۰:۵۷ - ۱۷ اسفند ۱۳۹۴
سعید اسدی:
دبیر سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر اظهار کرد در عین اینکه نباید انتظارات‌مان را پایین بیاوریم ولی لازم است نگاه مثبتی به آینده و جشنواره سی و پنجم داشته باشیم.
نگاه مثبتی به دور جدید تئاتر فجر داشته باشیم/ همه مسئولیت بپذیرند

سعید اسدی درباره وضعیت آسیب‌شناسی سی و چهارمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر به خبرنگار مهر گفت: ملاقات‌های عدیده‌ای با دوستان مختلف درباره نقاط ضعف و قوت جشنواره سی و چهارم داشتیم و نقدهایی هم که به جشنواره وارد شده بود، مطالعه کردیم. ارزیابی اینکه چه چیزهایی مثبت بوده یا نه انجام شده که این نکات برای فراخوان جشنواره سی و چهارم و همچنین تغییراتی که در بخش‌های جشنواره رخ خواهند داد، لحاظ می‌شوند.

دبیر سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر با بیان اینکه جشنواره سی و چهارم تئاتر فجر کم‌حاشیه برگزار شد، اظهار کرد: متأسفانه اکثرا فقط به نقاظ ضعف جشنواره نگاه می‌شود و اتفاقات مثبتی که رخ داده، نادیده گرفته می‌شوند. امسال باید آسیب شناسی برگزاری جشنواره به این شکل برگزار شود که هر کدام از ما مدیران، مسئولان، هنرمندان و رسانه‌ها چه کار کردیم که هیجان مثبتی برای برگزاری جشنواره ایجاد کنیم.

وی ادامه داد: همه ما کوشش می‌کنیم که جشنواره تئاتر فجر سی و پنجم با هیجان مثبتی برگزار شود که این امر نیازمند وجود نگاه مثبتی به آینده در بین مدیران، هنرمندان و رسانه‌ها است. البته در عین اینکه نباید انتظارات‌مان را پایین بیاوریم باید این نگاه مثبت به آینده را داشته باشیم.

اسدی اظهار امیدواری کرد که بودجه تئاتر در سال ۹۵ افزایش داشته باشد تا تولیدات تئاتری رونق بیشتری پیدا کنند.

دبیر دوره‌های سی و چهارم و سی و پنجم تئاتر فجر تأکید کرد: بخشی از برگزاری جشنواره مدیریت آن است و بخش دیگر به هیجانی که آثار و تولیدات تئاتری با خود به جشنواره وارد و هیجان مثبتی که رسانه‌ها ایجاد می‌کنند، مربوط است. با توجه به تنگناهای مالی که برای برگزاری جشنواره سی و چهارم داشتیم، آثار خوبی از جوانان تئاتری وارد جشنواره شدند که این نشان از جوشش چشمه خلاقیت و فعالیت جوانان تئاتری دارد.

وی در پایان عنوان کرد: باید نشستی برای نگاهی رو به آینده داشته باشیم و پر انرژی رو به جلو حرکت کنیم تا در سال ۹۵ خیلی خروشان و مثبت به سمت برگزاری سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر حرکت کنیم. همه ما باید مسئولیت خود را در قبال برگزاری جشنواره بپذیریم.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: