کد خبر: ۱۲۰۴۸
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۹ - ۲۴ فروردين ۱۳۹۸
به گفته دبیر انجمن تولیدکنندگان برنج "فروشنده برنج خود را با فروشندگان سایر اقلام مقایسه می‌کند و با خود می‌گوید وقتی قیمت سایر اقلام از جمله گوشت و مرغ افزایش چشمطگیری یافته، چرا قیمت برنج افزایش نیابد؟ چون قیمت تمام شده این کالا همانی است که در مرداد پارسال بوده است."

دبیر انجمن برنج ایران، درباره دلایل افزایش قیمت برنج ایرانی نیز افزود: این امر دو دلیل دارد؛ اول اینکه فروشنده برنج خود را با فروشندگان سایر اقلام مقایسه می‌کند و با خود می‌گوید وقتی قیمت سایر اقلام از جمله گوشت و مرغ افزایش چشمطگیری یافته، چرا قیمت برنج افزایش نیابد؟ چون قیمت تمام شده این کالا همانی است که در مرداد پارسال بوده است، پس دلیل اول بحث مقایسه است.
وی افزود: دلیل دوم نیز این است که به دلیل مباحث مربوط به ارز و تحریم‌ها، واردکنندگان سال گذشته نتوانستند به میزانی که انتظار می‌رفت، برنج وارد کنند، بنابراین چون برنج خارجی خیلی وارد نشد، طبیعتاً قیمت برنج خارجی هم بالا رفت. ولی این موارد دلیل کمبود برنج در داخل نیست؛ چون ما هیچ کمبودی در داخل نداریم.
جمیل علیزاده شایق ادامه داد: برخی از شرایط پیش آمده به دو دلیل سواستفاده می‌کنند؛ یک دلیل اینکه چون برنج خارجی کم وارد شده، یکه تازی کرده‌اند و دلیل دیگر هم این است که برخی این سوال را مطرح می‌کنند که تفاوت ما با فروشندگان سایر کالاها چیست که گران نفروشیم؟
وی میزان تولید برنج را در سال گذشته بر اساس آمار رسمی وزارت جهاد کشاورزی دو میلیون و ٢٥٠ هزارتن اعلام کرد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: