کد خبر: ۱۲۰۴۲
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۱ - ۲۴ فروردين ۱۳۹۸
وزیر صمت:
به گفته رضا رحمانی، 300 واحد صنعتی آسیب دیده‌اند و 9 هزار واحد صنفی دچار آب‌گرفتگی و خسارت از 20 تا 90 درصد شده‌اند و 25 شهرک صنعتی دچار آب‌گرفتگی شده است و البته هنوز آمار استان خوزستان به این فهرست اضافه نشده است.
به گزارش قلم نیوز از تارنمای تولید و تجارت ایران(شاتا)، «رضا رحمانی» درباره خسارت سیل به بخش‌های صنعت، معدنی و تجارت گفت: حدود دو هزار میلیارد تومان این واحدها خسارت دیده‌اند و 25 شهرک صنعتی دچار آب‌گرفتگی شده است و البته هنوز آمار استان خوزستان به این فهرست اضافه نشده است.
به گفته رحمانی، 300 واحد صنعتی آسیب دیده‌اند و 9 هزار واحد صنفی دچار آب‌گرفتگی و خسارت از 20 تا 90 درصد شده‌اند.
وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در جلسات آتی دولت، پیشنهاد مشترک این وزارتخانه به همراه وزارت کشور و سازمان برنامه و بودجه برای کمک به واحدها مطرح خواهد شد.
وی افزود: تسهیلاتی مانند امهال وام، معافیت مالیاتی برای آن‌ها که بیشتر آسیب ‌دیده‌اند، در نظر گرفته می‌شود و در بخش مسکن و معیشت هم‌وطنان، دولت مصمم به کمک به مردم است.
رحمانی از تسهیلات بلاعوض برای مساکن روستایی و وام کم‌بهره تا سقف 45 میلیون تومان برای اصناف خبر داد و افزود: در بخش کمک به واحدهای صنعتی نیز هفته‌های آینده تصمیم‌گیری می‌شود.
وی با اشاره به آسیب‌دیدگی پل‌ها، راه‌ها و زیرساخت شهرک‌ها در جریان سیل اخیر، برای رفع این مشکل قول مساعد داد و گفت: در استان‌هایی که سیل وجود نداشت نیز بخش‌های صنعتی معدنی و تجاری مشارکت کردند و همکاران ما در سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت و شرکت شهرک‌های صنعتی نیز در مدیریت بحران نقش داشتند.
به گفته رحمانی، در این مدت، کمک‌هایی از سوی فعالان بخش خصوصی و صنعتگران استان‌های مختلف جمع‌آوری و برای استان‌های سیل‌زده ارسال شد.
وزیر صنعت درباره خسارت سیل به صنعت و تجارت ایلام نیز گفت: مدیریت و هماهنگی در این استان، آسیب سیل را به حداقل رسانده است؛ ایلام در صنعت پتانسیل بالایی دارد و اکنون پروژه‌های خوبی به‌خصوص در حوزه پتروشیمی و صنایع پایین‌دستی در استان وجود دارد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: