کد خبر: ۱۲۰۳۲
تاریخ انتشار: ۰۸:۰۱ - ۲۲ فروردين ۱۳۹۸
معاون وزیر راه:
معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: در سالی که گذشت باتوجه به شرایط سخت و فشار های مضاعف بر تحریم ها؛ ما با تلاش سازمان اجازه مسدود شدن راه ارتباط و تجارت دریایی را ندادیم.
به گزارش قلم نیوز از تارنمای سازمان بنادر و دریانوردی، محمد راستاد در آیین گرامیداشت روز جانباز تصریح کرد: سازمان بنادر و دریانوردی پارسال موفق شد با وجود همه محدودیت ها، بالغ بر 260 میلیون تن جابجایی کالا و حمل و نقل دریایی را ثبت کند.
وی اضافه کرد: ثبت 260 میلیون تن تجارت دریایی، نشان می دهد فشارها و تحریم ها نمی تواند ظرفیت بزرگ کشور را محدود کند و ما را دچار گرفتاری کند.
معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: از پارسال یک نظام بدسابقه و روسیاه در حمایت از گروه های تکفیری و تروریستی، تروریسم اقتصادی را بر ما تحمیل کرد و اکنون در شرایطی که کشور برای امدادرسانی به سیل‌زدگان به کمک های انسان دوستانه بین المللی نیاز دارد، از کمک های جهانی به افراد آسیب دیده ایران جلوگیری می کند.
وی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را «نیروی پرافتخار و خوش سابقه از نظر ایستادگی در برابر گروه های تکفیری و تروریستی» توصیف کرد و اقدام اخیر آمریکا در تروریستی خواندن این نیرو را «اقدامی مضحک و غیرقابل قبول برای جامعه جهانی» عنوان کرد.
راستاد گفت: در شرایط کنونی کشور، تکلیف ما ایستادگی و مقاومت در برابر ظلم و زورگویی است که نتیجه آن افتخار و سربلندی برای کشور خواهد بود.
 رئیس‌جمهوری آمریکا (نوزدهم فروردین ماه) با انتشار بیانیه ‌ای اعلام کرد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در فهرست سازمان‌های تروریستی قرار می‌دهد.
جمهوری اسلامی ایران نیز در اقدامی متقابل، دولت آمریکا را حامی تروریسم و فرماندهی مرکزی آمریکا موسوم به سنتکام را به عنوان گروه های تروریستی شناسایی کرد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: