کد خبر: ۱۲۰۱۳
تاریخ انتشار: ۱۷:۴۷ - ۲۰ فروردين ۱۳۹۸
رشد سهام های تالار شیشه ای
فعالان بازار سرمایه همچنان شاهد رشد قیمت‌ها مخصوصا در گروه‌های صادرات محور هستند.ارزش معاملات بورس و فرابورس ایران امروز از رقم ۱۳۰۰ میلیارد تومان گذشتو بورس همچنان به روند مثبت خود ادامه می دهد.

در این روزها قیمت دلار در کنار قیمت جهانی کالاهای اساسی همچون فلزات و قیمت نفت تأثیر بسزایی در قیمت سهام در بورس تهران دارد. در روزهای اخیر با افزایش آرام قیمت دلار قیمت سهام نیز در بورس تهران با افزایش مواجه شد و شاخص کل در روندی صعودی قرار گرفت.

روند رشد قیمت‌ها طی امروز و روزهای گذشته به نحوی بود که شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران تا تراز ۱۹۰ هزار و ۴۲۵ واحدی بالا رفت. سهم امروز از رشد شاخص کل ۱۸۳۲ واحد بود.

سال گذشته در همین روزها با افزایش فزاینده قیمت ارزهای خارجی قیمت سهام در بورس تهران با شتاب مضاعفی رشد پیدا کرد و شاخص کل توانست تا نزدیکی کانال ۲۰۰ هزار واحدی نیز بالا رود و در مقطعی سود ۱۰۰ درصدی به برخی از سهامداران بدهد.

همچنین شاخص کل هم‌وزن با ۴۳۷ واحد رشد رقم ۳۷ هزار و ۱۸۱ واحدی را تجربه کرد و شاخص بازار شناور با رشد ۱۹۵۷ واحدی تا تراز ۲۱۴ هزار و ۳۴۶ واحدی بالا رفت. شاخص بازار اول با ۱۲۴۲ واحد رشد مواجه شد و به رقم ۱۴۱ هزار و ۸۲۲ واحدی رسید. شاخص بازار دوم نیز با ۴۱۵۱ واحد رشد عدد ۳۷۱ هزار و ۹۲۵ واحدی را تجربه کرد.

امروز شرکت‌های مخابرات ایران، فولاد مبارکه اصفهان، شرکت ارتباطات سیار ایران و گروه مپنا هر کدام به ترتیب ۱۸۰، ۱۷۳، ۱۴۶ و ۱۴۲ واحد تأثیر افزاینده روی شاخص‌های بازار سرمایه داشتند.

اما در طرف مقابل نمادهای معاملاتی بانک ملت، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، سایپا و خدمات انفورماتیک هر کدام به ترتیب ۸۳، ۵۷، ۴۱ و ۲۸ واحد تأثیر کاهنده روی شاخص‌های بازار سرمایه داشتند.

در گروه فلزات اساسی قیمت سهم‌ها عمدتاً کمتر از دو درصد نوسان داشت، اما در عین حال سهم‌هایی هم بودند که توانستند بیش از چهار درصد افت یا رشد قیمت را تجربه کنند. از دیگر گروه‌های تأثیرگذار روی شاخص بورس گروه فرآورده‌های نفتی، کک و سوخت هسته‌ای بود. در این گروه بیشتر سهم‌ها با رشد قیمت مواجه شدند.

اما در گروه بانک‌ها و مؤسسات اعتباری، بانک ملت جزو تاثیرگذاران شاخص‌های بازار بود و سعی کرد شاخص کل را تا حدی پایین بکشد هرچند که تعدادی از نمادها همچون بانک پاسارگاد و پارسیان با رشد قیمتی چهار درصد مواجه شدند.

ارزش معاملات بورس تهران امروز به رقم ۹۶۹ میلیارد تومان رسید و تقریباً همسطح با ارزش معاملات بورس در روز گذشته بود. همچنین حجم معاملات امروز به رقم سه میلیارد سهم و اوراق مالی رسید. تعداد معاملات نیز رقم ۲۵۱ هزار و ۷۹ نوبت را تجربه کرد.

آیفکس نیز امروز با ۱۷.۶ واحد رشد مواجه شد و به رقم ۲۴۳۰ واحدی رسید. ارزش معاملات فرابورس ایران رقم ۴۲۹ میلیارد تومان را تجربه کرد و حجم معاملات این بازار از عدد ۹۶۸ میلیون سهم و اوراق مالی گذشت.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: