کد خبر: ۱۱۹۷۷
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۵ - ۰۱ فروردين ۱۳۹۸
رییس‌جمهوری در پیام نوروزی به مناسبت حلول سال ۱۳۹۸ هجری شمسی، با ارائه فهرستی از کامیابی‌های سال گذشته و ناکامی‌ها و مشکلاتی که مردم با آن مواجه بودند، سال جدید را سال تصمیم‌گیری‌های نو، انسجام ملی و تلاش مضاعف خواند و تاکید کرد: تردید نکنید با تلاش مضاعف، به پیروزی می‌رسیم و از مشکلات عبور خواهیم کرد.

به گزارش قلم، بخش های مهم پیام نوروزی حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی به این شرح است:

- سال گذشته از لحاظ معیشت، مردم با سختی‌های فراوانی مواجه بودند و همه تلاش دولت و کارگزاران نظام، کاهش این سختی‌ها و مشکلات بوده است.

- ممکن است کسی بپرسد که این تحریم‌ها و مشکلات تا کی ادامه دارد؟ من می‌خواهم به عرض ملت ایران برسانم که مشکلات از بدخواهان و عهدشکنان و از تازه به قدرت رسیدگان در واشنگتن آغاز شد، اما پایانش دست ماست. هر مقدار اتحاد ما بیشتر شود و دشمن بفهمد در این تحریم، ملت ما منسجم‌تر خواهد شد، زودتر به یأس و پشیمانی می‌رسد. هر مقدار دشمنان ما ببینند که ما در شرایط تحریم، تهدید را تبدیل به فرصت کردیم، اصلاحات ساختاری را انجام دادیم، ساعات کار و دقت کارمان را افزایش دادیم، شرکت‌های دانش‌بنیان را توسعه دادیم و تولیدمان را گسترش دادیم، صادراتمان را اضافه کردیم، وقتی دشمن ببیند که او از تحریم ضرر می‌کند و ما نفع می‌بریم، آن روز، روز پایان تحریم خواهد بود.

- هدف ما آن است که کالاهای اساسی به مقدار کافی در اختیار مردم باشد. هدف ما این است که حقوق‌بگیران ثابت، در رنج و فشار کمتری باشند. هدف ما این است که رانت و فساد در جامعه برچیده شود. هدف ما این است که مدیران ما نسبت به زیر دستان خودشان نظارت و مراقبت بیشتری داشته باشند. هدف ما این است که قوه مجریه، قوه قضائیه و قوه مقننه در کنار هم و در برابر آنهایی که می‌خواهند از فضای تحریم به نفع شخصی خودشان استفاده کنند و سود ببرند، در برابر آنها باید بایستیم؛ آنها یک اقلیت ناچیزی هستند.

- سال جدید، سال تولید، تلاش و اشتغال برای جوانان عزیز ما است و در این راه همه توان و کوشش خودمان را به‌کار خواهیم برد. سال جدید، سال مهار تورم، متعادل کردن قیمت ارز و سال دوستی بیشتر با همه همسایگانمان است.




منبع: قلم نیوز
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: