کد خبر: ۱۱۹۷
تاریخ انتشار: ۱۹:۰۹ - ۱۷ اسفند ۱۳۹۴
رئیس جمهوری گفت: دولت یازدهم قول هایی به مردم و کارآفرینان داده بود اما همواره و در عین حال تاکید کرده که باید بار اصلی اقتصاد کشور را مردم و کار آفرینان بر عهده بگیرند.
رئیس جمهوری: بار اصلی اقتصاد کشور را کار آفرینان بر عهده بگیرند

حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی عصر دوشنبه در نشست توسعه ظرفیت های سرمایه گذاری های استان یزد اظهار کرد: دولت همواره معترف بوده که بنگاههای اقتصادی بهتر می توانند در زمینه های اقتصادی فعالیت کنند زیرا این موضوع، تجربه دنیاست و ما باید از تجربه دنیا استفاده کنیم.
وی تصریح کرد: باید از علم، هنر و تجربه گذشتگان استفاده کنیم همانطور که در دوران های بعدی از تجارب ما استفاده می شود.
روحانی با بیان اینکه ما از گذشته در علم و هنر سرآمد بوده ایم، اظهار کرد: ایران 500 سال در حالی جایگاه والایی داشت که اروپایی ها چنین دانشی نداشتند و آمریکایی ها هم تاریخ طولانی ندارند اما آنها از تجربه ما در کنار تجربه جدید خود استفاده و پیشرفت کردند.
رئیس جمهوری افزود: ملت و کشور ما از لحاظ رشد و توسعه و رفاه باید به جایگاه شایسته ای برسد .
وی با بیان اینکه قول ما آرامش بخشیدن به بازار کشور از لحاظ اقتصادی بود گفت: قبلا کلید رفع همه مشکلات را صادرات نفت و در آمدهای ارزی می دانستند و در طول چند سال برای واردات، درآمد دلاری نفتی ایران از 25 میلیارد دلار به 85 میلیارد دلار رسید و واردات بطور مرتب اضافه شد و به حدود 3.5 برابر رسید.
رئیس قوه مجریه یادآور شد: در این سالها رشد اقتصادی و تولید نا خالص داخلی در ایران 1.5 برابر بود که نشان داد درست مصرف کردن درآمد اهمیت زیادی دارد.
وی افزود: در سالهای 85 و 86 اشتغال خالص ایران سالی 12 هزار و نزدیک به صفر بوده است که نشان می دهد مشکلات تنها با در امد و دلار رفع نمی شود ما باید همه توان خود را برای تولید داخلی بکار گیریم و در تعامل با دنیا درست عمل کنیم. 
وی اظهار کرد: واردات کالا نسبت به جهان و تجارت یکطرفه مشکلی را حل نمی کند این موضوع در ایجاد اشتغال و رونق داخلی تاثیری ندارد بلکه بازار کار برای دیگران درست می شود. 
رئیس جمهوری افزود: اگر بتوانیم میدان را در زمینه اقتصاد برای بنگاههای غیر دولتی آماده کنیم و دولت به وظایف خود عمل کند و کار آفرینان هم شرایط را مناسب ببینند و وارد عمل شوند می توانیم ظرف چند سال به نقطه مطلوب برسیم. 
رئیس قوه مجریه گفت: استعداد ، تلاش ، غیرت و عشق ایرانی ها به وطن خود و اعتمادی که امروز بین مردم و دولت به وجود امده نشان می دهد سرمایه دولت اعتماد و امید مردم است که باید از این سرمایه بزرگ مراقبت کنیم. 
رئیس جمهوری افزود: همه امارهای ما نشان می دهد که مردم به آینده امیدوارند، آخرین امار بانک مرکزی در بهمن ماه نشان از این است که امید یکسال آینده و هم پنج سال آینده مردم به نظام و دولت بالا است و این بزرگترین سرمایه برای ما محسوب می شود باید از ان حداکثر استفاده را کرد. 
وی اظهار کرد: تحریم را برما تحمیل کرده بودند و زمانیکه چیزی بر ملتی تحمیل می شود مردم را با مشکلاتی مواجه می کند و نمی تواند در واردات و صادرات رقابت کند. 
روحانی افزود: توان ما در صادرات باید به گونه ای باشد که با دیگران رقابت کنیم یکی از قولهای دولت به مردم بکار گرفتن همه تلاشها برای شکستن قفل تحریم و باز کردن در برای حرکت اقتصادی بود. 
رئیس جمهوری گفت: این کار بسیار دشوار بود زیرا که عده ای در داخل و خارج کشور که از فضای تحریم سود می بردند چنین چیزی نمی خواستند، از فضای تحریم یکنفر دو میلیارد و 600 میلیون دلار پول نفت و غیر نفت را به او داده بودند که حالا محکوم به اعدام شده است. 
وی با طرح این پرسش که مبلغ یاد شده به کجا رفته تصریح کرد : این سوال برای مردم وجود دارد که چه افرادی حمایت کردند و توانستند این فضا را به وجود اورند که او بتواند این اموال را در اختیار بگیرد هرچند دادگاه حکم اعدام صادر کرده اما خواست مردم این است که او چگونه توانسته و اجازه پیدا کرده و این پول به کجا رفته است. 
وی ادامه داد: تا این مسئله روشن نشود فساد در کشور ما از بین نمی رود باید ریشه فساد را بخشکانیم و با فساد در هر سطحی مبارزه شود. 
رئیس جمهوری امروز دوشنبه به اتفاق برخی از اعضای هیات دولت میهمان مردم استان یزد است.
روحانی صبح امروز در جمع مردم استان سخنرانی کرد، سپس در جمع علما، ایثارگران و برگزیدگان حاضر شد و تا دقایقی دیگر در شورای اداری استان سخنرانی خواهد کرد و در آخر به سوالات خبرنگاران پاسخ خواهد داد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: