کد خبر: ۱۱۹۵۴
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۳ - ۲۸ اسفند ۱۳۹۷
همکاری ایران و پاکستان در زمینه انرژی، تحت تاثیر تحریم‌‌های ایالات متحده با مشکلاتی مواجه شده است، به گونه ای که مقامات پاکستانی از پرداخت ارز محلی به ایران در صورت موافقت طرفین، خبر دادند.
به گزارش قلم نیوز- در حالی که هفته گذشته هیئتی از شرکت توانیر، به اسلام آباد پایتخت پاکستان سفر و با ماقامات وزارت نیروی این کشور دیدار کردند، امروز مطبوعات پاکستان از پیشنهاد سازوکارهایی جهت آسان شدن انجام معاملات به طرف ایرانی خبر دادند که یکی از آن‌ها پرداخت پول با استفاده از ارز محلی است که در این خصوص باید تصمیم گیری شود.

طبق اعلام مقامات مسئول در وزارت نیروی پاکستان، تحریم‌های اعمال شده علیه ایران از سوی آمریکا مشکلاتی را در زمینه معاملات مالی به وجود آورده است.گفتنی است این کشور جهت دریافت برق مازاد از ایران به 121 میلیون دلار نیاز خواهد داشت.

این در حالی است که وزیر نیروی پاکستان، چندروز پیش ضمن ابراز رضایت از همکاری با طرف ایرانی درجریان این دیدار، اعلام کرد: ما خواهان تقویت همکاری ها با کشور ایران در زمینه های مختلف به ویژه در حوزه نیرو و انرژی هستیم.

یکی از مسئولان مربوطه در اسلام آباد ضمن آنکه نسبت به نهایی شدن سازو کار پرداخت‌ها با ایران خبر داد، گفت: یک طرح احداث خط جدید انتقال نیرو برای دریافت برق مازاد از ایران نیز آغاز خواهد شد.

لازم به ذکراست، سال 2002، دو کشور ایران و پاکستان نخستین موافقت نامه صادرات برق به میزان 34 مگاوات را امضا کردند و سپس این رقم را به 74 و پس از آن به 100 مگاوات افزایش یافت، که با کامل شدن وانجام پروژه های پیش رو می‌توان بیش از گذشته آن را ارتقا داد.

اردیبهشت سال جاری نیز معاون برنامه ریزی شرکت توانیر اعلام کرد: بر اساس برنامه ریزی و توافق های انجام شده، میزان صادرات برق ایران به پاکستان به 200 مگاوات افزایش می یابد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: