کد خبر: ۱۱۹۴۰
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۲ - ۲۸ اسفند ۱۳۹۷
در آستانه عید نوروز؛
روسای اتحادیه‌های آجیل، میوه و شیرینی معتقد هستند که قیمت این اقلام نسبت به سال گذشته افزایش چندانی نداشته، اما با این وجود تقاضاى چندانى در بازار وجود ندارد.
به گزارش قلم نیوز- با وجود این که امسال کمپین نخریدن آجیل برای سال 98 در فضای مجازی کلید خورده اما قیمت مابقی کالا‌ها نیز به حدی بالا است که تنها با نخریدن آجیل کاری از پیش نمی‌رود.

افت 80 درصدی فروش آجیل در آستانه نوروز

در همین راستا رئیس اتحادیه بنکداران و خرده فروشان سطح شهر از افت 70 تا 80 درصدی فروش آجیل در آستانه عید نوروز، خبر داد. 

با وجود راه‌اندازی نمایشگاه‌های بهاره و عرضه کالا‌هایی با قیمتی تقریبا کمتر از سطح شهر نیز مردم به شدت از قیمت‌ها ناراضی بودند که البته رییس اتحادیه آجیل و خشکبار تهران دراین‌باره می‌گوید: با توجه به این که قیمت تمام کالا‌ها در کشور با افزایش روبه رو شده نمی‌توانیم انتظار داشته باشیم که قیمت آجیل و خشکبار تغییری نکند، در حالی که این روزها هر کالایی که در بازار مشاهده می‌کنید چند صد درصد افزایش قیمت داشته اما خشکبار حدود 10 تا 20 درصد افزایش داشته است.

با وجود گران نشدن شیرینی، همچنان قشر بزرگی از مردم توانایی خرید ندارند

از طرف دیگر رئیس اتحادیه قنادان تهران با اشاره به این که شیرینی جزو اقلام پرمصرف خانوارهای ایرانی به شمار می‌رود، گفت: با توجه به افزایش قیمت‌ها و پایین آمدن توان اقتصادی خانواده‌ها، با وجود مشکلات فراوانی که صنف ما با آن مواجه است، ترجیح داده ایم به مناسبت نوروز قیمت اجناس خود را افزایش ندهیم که حتی با این وجود نیز قشر بزرگی از مردم توانایی خرید همان شیرینی را هم ندارند.

بهره‌مند همچنین تاکید کرد: شیرینی‌های پُر فروش در شب عید براساس قیمت مصوب عرضه می‌شود.

وی قیمت هر کیلوگرم شیرینی در قنادی درجه یک را بدین ترتیب اعلام کرد: کیک یزدی 15 هزار تومان، شیرینی تر 26 هزار تومان، دانمارکی، 21 هزار تومان، زبان و پاپیونی 21 هزار و 500 تومان و برنجی 21 هزار و 500 تومان قیمت‌گذاری شده‌اند.

بهره‌مند همچنین قیمت هر کیلوگرم از شیرینی‌ها مذکور را در قنادی‌های درجه 2 بدین ترتیب اعلام کرد: هر کیلو گرم شیرینی در قنادی درجه دو نسبت به قنادی درجه یک 2 هزار تومان پایین‌تر است.

بدین ترتیب قیمت کیک یزدی 13 هزار تومان، شیرینی تر 24 هزار تومان، دانمارکی 19 هزار تومان، زبان 19 هزار و 500 تومان، پایونی 19 هزار و 500 تومان، برنجی 19 هزار و 500 تومان است.

کاهش 20 درصدی قیمت سیب و پرتقال

رئیس اتحادیه بار فروشان میدان میوه و تره بار نیز از کاهش 20 درصدی قیمت سیب و پرتقال در بازار شب عید امسال خبر داد و گفت: با توجه به ممنوعیت صادرات سیب درختی و پرتقال از 15 اسفند تا 15 فروردین، قیمت با روند نزولی در بازار همراه است.

وی نرخ هر کیلو پرتقال جنوب در میدان میوه و تره بار را 5 تا 10 هزار تومان اعلام کرد و افزود: قیمت هر کیلو پرتقال شمال 3500 تا 5500 تومان، کیوی 4 تا 9 هزار تومان، نارنگی تخمه پاکستانی 5 تا 10 هزار تومان، موز 9 تا 11 هزار تومان، سیب لبنانی زرد 5500 تا 11 هزار تومان و سیب لبنانی قرمز 5 تا 1 هزار تومان و نرخ هر کیلو خیار گلخانه 3500 تا 6 هزار تومان است که با احتساب حداکثر 35 درصد سود باید در خرده فروشی‌ها عرضه شود.

منبع: اقتصاد آنلاین
خبرهای مرتبط
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: