کد خبر: ۱۱۹۱۳
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۲ - ۲۷ اسفند ۱۳۹۷
با تصویب هیات دولت؛
هیات وزیران به پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی و با هدف تسویه بدهی ارزی شرکت های هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران و راه آهن جمهوری اسلامی ایران، با افزایش سرمایه دولت در این دو شرکت تا سقف 35 هزار میلیارد ریال موافقت کرد.
به گزارش قلم نیوز- هیات وزیران 22 اسفند ماه امسال مقرر کرد تا پس از کسر سهم صندوق توسعه ملی و سهم عاملیت بانک‌‌‌ها، بدهی ارزی شرکت‌‌‌های راه‌‌‌آهن جمهوری اسلامی ایران و هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) بابت اصل و سود تسهیلات دریافت شده از حساب ذخیره ارزی براساس آخرین صورت‌‌‌های مالی حسابرسی شده آنها برای سال مالی منتهی به 29 اسفند 1396 در مجموع به مبلغ 35 هزار میلیارد ریال از طریق افزایش سرمایه دولت در این شرکت‌ها‌‌‌ تسویه ‌‌‌شود.

بر اساس این گزارش، ترتیب اعمال افزایش سرمایه طبق نظر مجمع عمومی این شرکت ها صورت می‌گیرد و مانده مطالبات حساب ذخیره ارزی از این بابت و تا سقف مبلغ فوق تسویه شده محسوب خواهد شد.

در این مصوبه جمع افزایش سرمایه دولت در شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران بیش از 16 هزار و 149 میلیارد ریال ( 16 هزار و 149 میلیارد و 296 میلییون و 913 هزار و 791 ریال ) و شرکت راه آهن بالغ بر 18 هزار و 850 میلیارد ریال ( برابر 18 هزار و 850 میلیارد و 703 میلیون و 86 هزار و 209 ریال) اعلام شده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: