کد خبر: ۱۱۸۶۰
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۵ - ۲۶ اسفند ۱۳۹۷
رحمانی مطرح کرد؛
وزیر صنعت، معدن و تجارت، گفت: یکی از راه‌های حفظ تولید، صادرات است و 15 کشور همسایه بستر مناسبی برای توسعه صادرات است، متاسفانه سهم ما از واردات یکهزار سیصد میلیارد دلاری 15 کشور همسایه فقط 2 درصد است.
به گزارش قلم نیوز- "رضا رحمانی" در نشست اعضای فراکسیون مستقلین ولایی، اظهار داشت: ما در جنگ اقتصادی تمام عیار هستیم و دشمن تمام تلاش خود را برای تعطیلی صنایع ما می‌کند.

او با اشاره به اینکه هدف اصلی دشمن توقف تولید است، تصریح کرد: بزرگترین دغدغه وزارت صنعت، تولید است و برای حفظ تولید، اقدامات خوبی صورت گرفته است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه ستادهای مختلفی از جمله ستاد تسهیل، اقتصاد مقاومتی و مقابله با تحریم تشکیل شده تا تولید آسیبی نبیند، گفت: اگر تولید حفظ شود قطعاً بازار نیز روند مناسبی خواهد داشت و به دنبال آن صادرات نیز رونق می‌گیرد.

او با اشاره به نقش معدن در توسعه پایدار و اشتغال‌زایی، تصریح کرد: در سال آینده معدن محور اقدامات ما خواهد بود و باید دوره جدیدی در این حوزه آغاز شود، در این حوزه اکتشافات خوبی در دستور کار قرار گرفته تا نیاز به مواد اولیه تامین شود.

رحمانی یادآور شد: یکی از برنامه‌های وزارت صنعت باز سازی معادن کوچک است و البته برای این امر باید بودجه لازم نیز اختصاص یابد.

او همچنین به اثرات صادرات در اقتصاد کشور اشاره کرد و اظهار داشت: یکی از راه‌های حفظ تولید، صادرات است و 15 کشور همسایه بستر مناسبی برای توسعه صادرات است، متاسفانه سهم ما از واردات یکهزار سیصد میلیارد دلاری 15 کشور همسایه فقط 2 درصد است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر این که داخلی‌سازی قطعات خودرو را به جد پیگیری می کنیم، گفت: بیش از 70 درصد خودروهای ساخت داخل، داخلی سازی 90 درصدی داشته‌اند و البته افزایش داخلی‌سازی باید ادامه داشته باشد.

او با اشاره به بحران جدی برای صنعت قطعه سازی در چند ماه گذشته، ادامه داد: 150 هزار کارگر بیکار شده بودند و 130 هزار کارگر در معرض بیکاری قرار داشتند که خوشبختانه موضوع بیکاری پرسنل قطعه سازی حل شد.

رحمانی اضافه کرد: تولید خودرو سازان نیز در چند ماه گذشته به پایین ترین سطح خود رسیده بود که در حال حاضر تولید آنان به 4 هزار دستگاه خودرو در روز رسیده است.
منبع: قلم نیوز
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: