کد خبر: ۱۱۸۱۰
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۸ - ۲۵ اسفند ۱۳۹۷
رییس کانون بازنشسته و مستمری بگیران تهران:
رییس کانون بازنشسته و مستمری بگیران تهران، گفت: طبق بند 2 ماده 41 قانون کار باید افزایش حقوق بر اساس فاصله میان هزینه و درآمد کارگران و بازنشستگان تامین شود که امسال این فاصله رقم یک میلیون و هشتاد و 9 هزار تومان است ولی تاکنون مشخص نیست چند درصد و یا چه میزان به حقوق بازنشستگان اضافه خواهد شد.
به گزارش قلم نیوز- "علی دهقان کیا" امروز (شنبه) در نشستی خبری، اظهار داشت: اگر دولت بدهی خود به سازمان تامین اجتماعی را پرداخت کند، قانون همسان سازی می تواند به مرحله اجرا درآید.
وی درباره وضعیت همسان سازی حقوق بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی، یادآور شد: برای اجرای همسان سازی لازم است تا بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی پرداخت شود و منابع لازم در اختیار سازمان قرار بگیرد.

رییس کانون بازنشسته و مستمری بگیران استان تهران، ادامه داد: برای تحقق همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی سال گذشته مجلس اعتبار هفت هزار و 200 میلیارد تومانی از محل بدهی دولت به تامین اجتماعی را تصویب کرد اما این رقم به سازمان پرداخت نشده و همسان سازی به مرحله اجرا در نیامد.

پیش بینی افزایش 31 هزار میلیارد تومانی بدهی دولت به تامین اجتماعی 

رئیس کانون بازنشسته و مستمری بگیران تهران میزان بدهی سال گذشته دولت به تامین اجتماعی را 181 هزار میلیارد تومان اعلام کرد و ادامه داد: پیش بینی می شود این میزان بدهی تا پایان امسال به بیش از 200 هزار میلیارد تومان افزایش یابد.

وی با اشاره به تناقض هایی که در آمار ارائه شده از سوی مسئولان درباره میزان بدهی دولت به تامین اجتماعی وجود دارد، گفت: دیوان محاسبات میزان بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی را تا پایان سال 94، 62 هزار میلیارد تومان اعلام کرد اما طبق گفته وزیر امور اقتصادی و دارایی این رقم بیش از 30 هزار میلیارد تومان و بر اساس گفته های مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی این رقم 120 هزار میلیارد تومان است؛ با این حال، مرکز پژوهش‌ها میزان بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی تا پایان سال 95 را 141 هزار میلیارد تومان اعلام کرده است.

رییس کانون بازنشسته و مستمری بگیران تهران، گفت: مسئولان بر این عقیده هستند که ما در محاسبه بدهی آنها از شیوه بهره مرکب استفاده می کنیم، درحالیکه چنین نیست.

دهقان کیا با پیش‌بینی افزایش 31 هزار میلیارد تومانی بدهی دولت به تامین اجتماعی در سال 98، خاطرنشان کرد: 26 قانون تصویب شده که این قوانین سالانه بیش از 31 هزار میلیارد تومان هزینه به سازمان تامین اجتماعی تحمیل می‌کند.

دهقان کیا با تاکید برضرورت حمایت از بازنشستگان و ضرورت وصول مطالبات سازمان تامین اجتماعی از دولت، بیان کرد: "محمد شریعتمداری" وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی در نامه ای به رهبر معظم انقلاب از ایشان تقاضا کردند که برای پرداخت بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی سه میلیارد دلار از منابع صندوق توسعه به این سازمان پرداخت شود.

واگذاری پالایشگاه لاوان به بانک رفاه برای جبران بدهی

رئیس کانون بازنشسته و مستمری بگیران تهران با انتقاد از بی توجهی سازمان تامین اجتماعی نسبت به وضعیت بازنشستگان خاطرنشان کرد: امسال برای پرداخت هر ماه حقوق بازنشستگان با کسری 800 تا یک هزار و 200 میلیارد تومانی بودجه مواجه می‌شدیم به همین دلیل به ناچار بودیم تا وام با بهره 35 درصد بگیریم.

دهقان کیا ادامه داد: بانک رفاه کارگران هم برای پرداخت وام محدودیت‌های قانونی دارد به همین دلیل سقف وام با بهره 18 درصد که از این بانک و دریافت کرده‌ایم چندان قابل توجه نیست.

وی یادآور شد: امسال 40 هزار میلیارد تومان از بانک رفاه وام برای پرداخت حقوق بازنشستگان دریافت کردیم که ما به ازای آن پالایشگاه لاوان بابت بدهی تامین اجتماعی به این بانک واگذار شد.

رئیس کانون بازنشسته و مستمری بگیران تهران با تاکید بر ضرورت تعیین تکلیف وضعیت بیمه درمان بازنشستگان، اظهارداشت: تا سال 83 بیمه درمان بازنشستگان به شکل مستقیم و غیرمستقیم بود که این قشر 30 درصد برای درمان سرپایی و 10 درصد برای درمان بستری فرانشیز پرداخت می‌کردند اما اکنون بیمه‌ها به شکل پایه و تکمیلی در آمده است و برای جراحی های بزرگ 15 میلیون تومان برای جراحی‌های کوچک 6 میلیون و 500 هزار تومان و برای سایر خدمات درمانی 500 هزار تومان در قالب بیمه تکمیلی به بازنشستگان پرداخت می شود.

وی با بیان اینکه این ارقام به هیچ عنوان قابل توجه نیست، ادامه داد: بازنشستگان تامین اجتماعی ناچار هستند تا 50 درصد فرانشیز درمان بپردازند و 79 قلم از داروهای این بخش از شمول بیمه خارج شده است در حالیکه بازنشستگان علاوه بر 9 بیست و هفتم که بابت بیمه درمانی می‌پردازند، ماهانه 38 هزار و 200 تومان بابت بیمه تکمیلی نیز پرداخت می کنند.
 
رئیس کانون بازنشسته و مستمری بگیران با انتقاد از فروش و واگذاری شستا گفت: سرمایه شستا حق الناس است و نباید این اموال به فروش برسد. 

وی افزود: شستا در سال 65 با سرمایه 2 میلیارد تومانی به ثبت رسید و اکنون سرمایه این شرکت به 60 هزار میلیارد تومان رسیده است. 

دهقان کیا درباره اجرای خصوصی سازی در این شرکت، اظهار داشت: 59 درصد از سهام این شرکت در قالب تهاتر واگذار شد و مابقی آن در اختیار سازمان تامین اجتماعی است که 61 درصد سود از محل سهام 41 درصدی کسب می‌کند. 

افزایش دستمزد برمبنای قانون 

رئیس کانون بازنشسته و مستمری بگیران درباره افزایش حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران خاطر نشان کرد: طبق بند 2 ماده 41 قانون کار باید افزایش حقوق بر اساس فاصله میان هزینه و درآمد کارگران و بازنشستگان تامین شود که امسال این فاصله رقم یک میلیون و هشتاد و 9 هزار تومان است ولی تاکنون مشخص نیست چند درصد و یا چه میزان به حقوق بازنشستگان اضافه خواهد شد. 

به گفته دهقان کیا، تلاش می شود تا افزایش حقوق ها بر اساس قانون کار اجرایی شود. 

نجات تامین اجتماعی با اعمال فشار بربیمه شدگان 

وی درباره اجرای طرح منابع و مصارف در سازمان تأمین اجتماعی تصریح کرد: این طرح راهی برای نجات سازمان از فشارهای مالی محسوب می شود، اما در این شیوه تلاش شده تا بیشترین فشار بر روی بیمه شدگان ای وارد شود. 

رئیس کانون بازنشسته و مستمری بگیران، خاطرنشان کرد: 9 بهمن ماه امسال مصوب شد که افزایش حق بیمه شدگان از هفت به 9 درصد رسیده و همچنین سن بازنشستگی از 10 به 15 سال برسد و شرایط سنی نیز لحاظ نشود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: