کد خبر: ۱۱۸۰۵
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۶ - ۲۵ اسفند ۱۳۹۷
بطحایی:
وزیر آموزش و پرورش، گفت: خوشبختانه تجهیزات مورد نیاز آزمایشگاه‌های مدارس بخشی از آن از طریق شرکت‌های داخلی تامین شده است.
به گزارش قلم نیوز- سید "محمد بطحائی" امروز (شنبه) در حاشیه جلسه‌ای با موضوع "حمایت از کالای ملی در شورای عالی انقلاب فرهنگی" در جمع خبرنگاران با بیان این‌که این جلسه یک جلسه مفصل به همت شورای عالی انقلاب فرهنگی بوده است، اظهار داشت: موضوع اصلی این جلسه رصد و پیگیری مصوبه‌ای است که شورای عالی انقلاب فرهنگی در اردیبهشت‌ماه سال جاری در زمینه حمایت از کالای داخلی به تصویب رسانده است.

وی با بیان این‌که در این راستا شورای عالی انقلاب فرهنگی برای دستگاه‌ها تقسیم کاری را انجام داده است، افزود: در این جلسه دستگاه‌های مختلف گزارش عملکرد خود را در این زمینه ارائه کرده و از آنجایی که آموزش و پرورش یکی از مخاطبان این مصوبه بوده است، گزارشی را در این حوزه ارائه کردیم.

بطحائی با بیان این‌که گزارش عملکرد این دستگاه در دو بخش ارائه شده است، ادامه داد: در بخش اول فعالیت‌های فرهنگ‌سازی و ترویج و تبلیغ استفاده از کالای ایرانی بود که مخاطبان این بخش از برنامه‌های ما دانش‌آموزان بوده‌اند.

وزیر آموزش و پرورش برگزاری نمایشگاه در بیش از ۷۰۰ شهر و منطقه از کالای ساخت داخل، برگزاری همایش‌ها و مسابقات با موضوع حمایت از کالای ایرانی، برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای دانش‌آموزان و بازدید دانش آموزان از کارخانه‌ها و مراکز تولیدی را از برنامه‌های ترویجی وزارت آموزش و پرورش در حوزه استفاده از کالای ساخت داخل نام برد.

وی تاکید کرد: در این برنامه‌ها تلاش شد تا دانش‌آموزان با فراز و نشیب تولید کالاهای ایرانی آشنا شوند.

بطحائی، استفاده و خرید از کالاهای ایرانی شامل نوشت‌افزارها و اسباب‌بازی‌ها را بخش دوم فعالیت وزارت آموزش و پرورش برای ترویج خرید کالاهای ساخت داخل نام برد و یادآور شد: در این زمینه نمایشگاه مفصلی برگزار شد و تولیدکنندگان این حوزه‌ها کالاهای خود را عرضه کردند.

وزیر آموزش و پرورش در خصوص خرید تجهیزات و ملزومات آزمایشگاهی برای مدارس، اظهار کرد: خوشبختانه تجهیزات مورد نیاز آزمایشگاه‌های مدارس بخشی از آن از طریق شرکت‌های داخلی تامین شده است.

بطحائی با بیان این‌که در برخی از موارد که نمونه داخلی وجود نداشته است، اقدام به خرید نمونه‌های خارجی از تجهیزات آزمایشگاهی شد، ادامه داد: ولی تعداد این دست از اقلام تجهیزات آزمایشگاهی بسیار کم است.

وی خاطر نشان کرد: بر اساس بخشنامه و تکلیفی که به مدارس داده شده است، مدارس مکلف شدند که کلیه وسائل و تجهیزات آزمایشگاهی مورد نیاز خود را صرفاً از تولیدات داخلی خریداری کنند و با توجه به ممنوعیتی که برای استفاده از کالای خارجی وجود داشت، در سال جاری هیچ‌گونه تجهیزات خارجی خریداری نشده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: