کد خبر: ۱۱۷۸۲
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۶ - ۲۵ اسفند ۱۳۹۷
عشقی نژاد:
مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری مدبران اقتصادی، گفت: با توجه به مسایل موجود در اقتصاد، سال آتی، برای مجموعه بازار سرمایه کشور سال خاصی به شمار می رود.
به گزارش قلم نیوز- "جواد عشقی نژاد" در خصوص روند بازار سرمایه در سال ۹۷، اظهار داشت: بازار سرمایه در سال ۹۷ چه از لحاظ کمی و چه کیفی بسیار سربلند بود و می توان گفت سال خوبی برای بازار سرمایه رقم خورد.

وی در خصوص اقدامات بازار سرمایه در سال ۹۷، بیان کرد: اقدامات انجام شده بسیار حائز اهمیت بود اما باید در سال ۹۸ تلاش بیشتری صورت بگیرد تا این حجم از نقدینگی سرگردان به بازار سرمایه جذب شود و در نهایت بتوانیم با حفظ ثروت ملی و ارزش پول، رونق بازار سرمایه را به همراه داشته باشیم . از این رو، پذیرش شرکت های جدید و رونق کسب و کار در این زمان بسیار ارزشمند خواهد بود.

عشقی نژاد با توجه به اقدامات سازمان بورس در عمق بخشی به بازار، به کاهش هزینه های معاملاتی و طراحی ابزارهای جدید اشاره داشت و گفت: اقدامات نهاد ناظر بر بازار تأثیر خود را در آمار و حجم معاملات گذاشته است. اگر مقایسه ای بین بازار سرمایه کشور با بازارهای کشورهای توسعه یافته داشته باشیم می توان به این نتیجه رسید که بازار سرمایه به سمت واقعی شدن در حرکت است.البته این تمام مسیر نیست و به طور حتم این اقدامات چه از نظر قانون گذاری و تصویب دستورالعمل ها و چه در بخش عملیات و نظارت بر بازار ادامه دار خواهد بود.

این کارشناس بازار سرمایه با تأکید بر رکن نظارت بر بازار به عنوان یکی از بایدهای بخش عملیاتی در سال ۹۸، افزود: بخش نظارت بر بازار به معنی واقعی کنترل و شفافیت و سلامت معاملات است که از اولویت های بازار به شمار می رود.

وی با بررسی سه بازار فرابورس، بورس تهران و بورس کالا، اظهار داشت: می توان به طور جد به این نتیجه رسید که هر سه رکن بازار سرمایه در سال ۹۷ با تلاشی مضاعف سعی در ارتقای بازار داشتند اما برای ورود سرمایه های بیشتر باید توسعه ابزارها را جدی بگیریم و مسائل تشویقی را برای نهادها افزایش دهیم تا نتایج بهتری را در بازار سرمایه شاهد باشیم.

این کارشناس بازار سرمایه در ادامه به روند بازار سرمایه در سال ۹۸ اشاره کرد و ادامه داد: با توجه به مسایل موجود در اقتصاد، سال آتی، برای مجموعه بازار سرمایه کشور سال خاصی به شمار می رود، چراکه ظرفیت ها و پتانسیل های موجود در این بازار، می تواند ثروت های واقعی مردم را به جایگاه واقعی خود برساند تا مردم از این مسیر بتوانند نتایج قابل قبولی در سرمایه های خود داشته باشند.

 عشقی نژاد با اشاره به پوشش نرخ تورم از طریق سرمایه گذاری در بازار سرمایه، بیان کرد: سال ۹۸ در واقع سالی است که می توان نرخ تورم را با سرمایه گذاری در بازار سرمایه جبران کرد در واقع سالی است که با هدایت های سازمان بورس و اوراق بهادار و طراحی ابزارهای مالی جدید، می توان تورم را به خوبی پوشش داد. پوششی که حتی با سپرده گذاری های بدون ریسک در بانک نیز امکان نخواهد داشت.

وی با اشاره به برگزاری بزرگترین رویداد مالی در اردیبهشت ۹۸، اظهار داشت: برپایی نمایشگاه بورس، بانک و بیمه به صورت سالانه فاصله بین مردم و مباحث سرمایه گذاری را کاهش می دهد و عامل اثرگذار کاهش ترس عموم برای ورود به بازار سرمایه است. ترسی که ناشی از عدم آگاهی و آشنایی نسبت به فواید بازار است. به نظر می رسد، باید آشنایی کامل تری با بازار سرمایه از طریق برگزاری چنین رویدادهایی صورت بگیرد تا با برگزاری کارگاه های مرتبط آموزشی و دوره های مختلف بتوان مباحث بازار سرمایه را در کانون خانواده ها جاری ساخت.

عشقی نژاد در پایان، بیان کرد: نمایشگاه بورس، بانک و بیمه محلی است برای همفکری ارکان بازار سرمایه تا با بررسی اهداف مشترک در روند توسعه بازار بتوان سواد مالی را میان مردم ارتقا داد و فرهنگ سازی را در این بازار در میان اقشار مختلف جامعه نهادینه کرد.
منبع: قلم نیوز
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: