کد خبر: ۱۱۷۸۱
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۷ - ۲۵ اسفند ۱۳۹۷
بر اساس توافقنامه گمرکی میان ایران و جمهوری آذربایجان، از ابتدای ژوئن (۱۰ خرداد ۹۸) فرآیند ترانزیت کالا میان دو کشور الکترونیکی می‌شود که با این اقدام، اسناد کاغذی ترانزیت میان گمرکات ایران و آذربایجان حذف و اطلاعات به صورت الکترونیک مبادله خواهد شد.
به گزارش قلم نیوز- طی توافقنامه اجرای پروژه تیر الکترونیک (e-TIR) میان ایران و جمهوری آذربایجان توسط رئیس کل گمرک ایران و رئیس کمیته دولتی گمرک آذربایجان که با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی در باکو امضا شد، جمهوری اسلامی ایران پیشگام در اجرای تیر الکترونیک (e_TIR) در بین ۷۶ کشور عضو کنوانسیون تیر است.

اولین پروژه تیر الکترونیک ابتدا میان گمرکات ایران و ترکیه در سال ۱۳۹۵ اجرایی شد و با امضای این توافقنامه دومین پروژه الکترونیکی شدن تیر در بین کشورهای عضو کنوانسیون تیر میان ایران و جمهوری آذربایجان پیاده سازی و اجرایی خواهد شد.

طبق اعلام گمرک، قرار است برنامه جدید گمرکات ایران و آذربایجان برای رونق تجارت در کریدور شمال - جنوب نیز مورد توجه قرار گیرد.

همچنین در این دیدار، رئیس گمرک ایران، ایجاد دروازه مشترک مرزی و تسریع در تبادل الکترونیکی اطلاعات بین گمرک ایران و آذربایجان جهت کاهش توقف مرزی را خواستار شد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: