کد خبر: ۱۱۷۵۹
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۱ - ۲۴ اسفند ۱۳۹۷
در بازارهای جهانی؛
در حالی که ارزش دلار کاهش یافته و نگرانی ها در مورد کُند شدن رشد اقتصاد جهانی بالا گرفته است؛ قیمت طلا امروز (جمعه) افزایش یافت.
به گزارش قلم نیوز- در حالی که ارزش دلار کاهش یافته و نگرانی ها در مورد کند شدن رشد اقتصاد جهانی بالا گرفته است، قیمت طلا امروز افزایش یافت.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با 0.6 درصد افزایش به 1303 دلار و 30 سنت رسید. دیروز قیمت فلز زرد حدود یک درصد کاهش یافته بود. در حال حاضر طلا در مسیر ثبت دومین رشد قیمت هفتگی متوالی قرار دارد. 

قیمت طلای آمریکا نیز امروز با 0.6 درصد افزایش به 1302 دلار و 90 سنت رسید.

شاخص ارزش دلار در برابر سبد ارزهای معتبر جهانی امروز با 0.2 درصد کاهش مواجه بود و در آستان ثبت بزرگترین افت هفتگی از اوایل ماه دسامبر تاکنون قرار گرفت.

"آجای کدیا" تحلیلگر بازار طلا در این باره، گفت: ارزش دلار کاهش بافته و بلاتکلیفی سرنوشت برگزیت تقاضا برای سرمایه گذاری در بازار طلا را افزایش داده است. تا زمانی که طلا بتواند در سطح 1290 دلار باقی بماند، می تواند تا سطح 1310 دلار نیز بالا برود.

وی افزود: تا زمانی که تکلیف برگزیت مشخص نشود قیمت فلز زرد تقویت خواهد شد.

پارلمان انگلیس روز گذشته (پنجشنبه) رای به تعویق زمان خروج این کشور از اتحادیه اروپا داد و زمینه را برای تلاش مجدد نخست وزیر انگلیس جهت جلب نظر مساعد پارلمان با توافق مورد نظر خود را فراهم ساخت. 
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: