کد خبر: ۱۱۷۴۹
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۰ - ۲۲ اسفند ۱۳۹۷
معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، گفت: امر اشتغال در سال جاری کاملا متاثر از اقتصاد کلان بود و با توجه به کاهش رشد اقتصادی، انتظار می رفت اشتغال هم ریزش داشته باشد اما سال 97 در این حوزه به خوبی مدیریت شد.
به گزارش قلم نیوز- "عیسی منصوری" در این خصوص، اظهار داشت: پیش بینی این وزارتخانه از وضعیت اشتغال برای سالجاری شرایط بدتری را نشان می داد و انتظار داشتیم اشتغال هم با توجه به کاهش رشد اقتصادی ریزش داشته باشد.

وی یادآور شد: امر اشتغال در سال جاری کاملا متاثر از اقتصاد کلان بود و با توجه به کاهش رشد اقتصادی، انتظار می رفت اشتغال هم ریزش داشته باشد اما سال 97 در این حوزه به خوبی مدیریت شد.

منصوری اظهار داشت: به خوبی می دانیم که اشتغالزایی در صنایع بزرگ متاثر از رشد اقتصادی است اما در کسب و کارهای خانگی و خرد می توانیم نشان بدهیم که در کدام بخش شغل ایجاد شده است.

وی تاکید کرد: در حوزه مشاغل خانگی و خرد حدود 420 هزار شغل ایجاد شده که عملکرد نهادهای حمایتی و البته شرایط جاری کشور هم در آن دخیل بوده است. 

معاون اشتغال وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی، بیان کرد: واحدهای مشکل داری که در معرض ریزش نیروی کار هستند را شناسایی و یک برنامه مشخص تثبیت اشتغال ارائه کردیم؛ بخشی از این واحدها نیاز به اقدام از سوی وزارتخانه و برخی نیاز به مصوبات دولت و مجلس داشت؛ برای حل مشکلاتی که نیاز به اقدام وزارت کار یا مصوبه دولت بوده، گام های لازم برداشته شده و آن بخشی که نیازمند مصوبات مجلس است باید فرایند قانونگذاری آن طی شود.

منصوری از ارائه مشوق های بیمه ای، ارائه یارانه دستمزد، ایجاد گشایش در فرایند های بیمه های تامین اجتماعی و معرفی رشته هایی که مشمول بیمه مکرر نشوند به عنوان اقدام هایی نام برد که برای حفظ مشاغل موجود انجام شده است.

منصوری توضیح داد: در هشت ماه گذشته معادل 25 میلیون یورو قرارداد بین شرکت های ایرانی و برندهای خارجی در حوزه پوشاک منعقد شد که به میزان قابل توجهی اشتغال ایجاد می کند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: