کد خبر: ۱۱۷۴
تاریخ انتشار: ۱۶:۴۳ - ۱۶ اسفند ۱۳۹۴
مدیرکل آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش:
مدیر کل آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد: ما نیازمند یک بازسازی اساسی در نگرش شغلی خانواده‌ها و بالطبع دانش‌آموزان هستیم.
نیازمند بازنگری اساسی در نگرش شغلی دانش آموزان هستیم

عظیم محبی ظهر یکشنبه در همایش هدایت تحصیلی در ساری گفت: استان مازندران در همه محورهایی که در وزارت خانه کار می‌شود، پیش‌قدم است از هدایت تحصیلی به عنوان یک موضوع استراتژیک در آموزش و پرورش یاد کرد و گفت: رویکرد آموزش پرورش اساساً موقعیت‌محور است و باید تک تک افراد اعم از مدیران، مشاورین، معلمان، مربیان پرورشی و خانواده‌ها همه با هم نسبت به این موضوع مشترک همفکری کنند تا به راهکار دست یابیم.

وی با طرح این سؤال که چرا هدایت تحصیلی در جامعه ما اهمیت دارد گفت: هدایت تحصیلی از اول ابتدایی شروع می‌شود و باید، نقش معلم در شناسایی استعدادها پررنگ‌تر و پرونده‌ای برای دانش‌آموز تشکیل شود.

وی گفت: آمار نشان داده است که چهار میلیون از بیکاران ما تحصیل کرده‌اند و این نشان می‌دهد که دانشگاه‌های بزرگ ما هم نتوانستند رابطه‌ای با صنعت و فرهنگ برقرار کنند.

محبی با بیان اینکه، اکثر تحصیل‌کرده‌ها روحیه کارآفرینی ندارند، افزود: نظام تعلیم و تربیت ما کارمند تربیت می‌کند درحالیکه دیگر استخدامی نداریم و نگرش که بعد از تحصیل، شغل کارمندی وجود دارد باید تغییر پیدا کند.

مدیرکل آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با اشاره به رشد ۱۸ درصدی و توسعه یافتگی ۹۵ درصدی جهان گفت: این بیانگر آن است که میان این دو رابطه‌ای وجود ندارد و این رشد علمی واقعی نیست.

وی با بیان اینکه، یکی از دلایل عدم رضایت شغلی، عدم تناسب میان ویزگی های شخصیتی و نوع شغل است گفت: در برنامه چهارم پیش‌بینی شده است که سه درصد از رشد هشت درصدی باید از طریق بهره‌وری حاصل شود که نشده است و یکی از مهم‌ترین بهره‌وری‌ها، بهره‌وری از نیروی انسانی، فرایندها و استفاده بهینه از امکانات است.

وی با بیان اینکه مشاغل خدماتی نسبت به مشاغل تولیدی پیشی گرفته است تاکید کرد: کشور باید به سمت تولید برود زیرا اقتصاد مقاومتی و رونق اقتصادی با تولید محقق می‌شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: