کد خبر: ۱۱۶۸۲
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۵ - ۲۱ اسفند ۱۳۹۷
خدایی:
نماینده کارگران در شورای عالی کار، گفت: طبق قانون کار باید افزایش حقوق کارگران با احتساب رشد نرخ تورم و هزینه های معیشت صورت بگیرد و ما نیز به دنبال اجرای این قانون هستیم.
به گزارش قلم نیوز- "علی خدایی" در این خصوص، اظهار داشت: سال گذشته هزینه خانوار 3.3 نفری کارگران 2 میلیون و 670 تومان اعلام شد و با افزایش 300 هزار تومانی حقوق آنان، میزان درآمد ماهیانه این قشر به یک میلیون و 570 هزار تومان رسید.

وی افزود: با افزایش 300 هزار تومانی حقوق کارگران در سال 97 حدود 51 درصد از هزینه خانوار کارگران پوشش داده می شد.

نماینده کارگران در شورای عالی کار، تصریح کرد: طبق بررسی های کمیته حقوق و دستمزد که براساس آمارهای ارائه شده از سوی بانک مرکزی و مرکز آمار ایران انجام شده، هزینه خانوار 3 میلیون و 750 هزار تومان اعلام شده که این رقم با درآمد کارگران یک میلیون و 89 هزار تومان فاصله دارد.

خدایی تصریح کرد: در جلسه امروز (سه شنبه) شورای عالی کار که دومین جلسه برای تعیین حقوق و دستمزد کارگران در سال 98 است، به دنبال جبران این فاصله درآمد و هزینه خانوار کارگران هستیم تا این قشر بیش از پیش فقیر نشود.

وی خاطرنشان کرد: طبق قانون کار باید افزایش حقوق کارگران با احتساب رشد نرخ تورم و هزینه های معیشت صورت بگیرد و ما نیز به دنبال اجرای این قانون هستیم.



نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: