کد خبر: ۱۱۶۷۳
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۷ - ۲۱ اسفند ۱۳۹۷
در بازارهای جهانی؛
در معاملات امروز (سه شنبه) قیمت طلا ۰.۱ درصد بالا رفت و ۱۲۹۴.۹۰ دلار در هر اونس معامله شد.
به گزارش قلم نیوز- قیمت طلا امروز (سه شنبه) افزایش یافت. پس از قبول اصلاحیه قرارداد برگزیت انگلیس توسط کمیسیون اروپا، دلار ارزش خود را در برابر پوند از دست داد. 

قیمت طلا 0.1 درصد بالا رفت و  1294.90 دلار در هر اونس معامله شد، در حالی که قیمت طلا در  آمریکا 0.3 درصد بالا رفت و به 1294.70 دلار در هر اونس رسید. 

دلار 0.2 درصد در برابر همتایان اصلی خود سقوط کرد که باعث شد طلا تبدیل به یک سرمایه‌گذاری جذاب برای کسانی شود که ارز آمریکا را نگه نمیدارند. ارز انگلیس پس از تغییر قرارداد برگزیت بالا رفت. 

کمیسیون اروپا به رهبری "جین کلاد جانکر" روز دوشنبه درمورد اصلاحیه قرارداد برگزیت با ترزا می، نخست وزیر انگلیس موافقت کرد تا این قرارداد بیشتر مورد پسند قانونگذاران انگلیس باشد. 

"کایل رودا" یک تحلیلگر بازار در ملبورن، گفت: ارزش دلار کمی پایین آمد که باعث شد طلا بالا برود». وی اضافه کرد یک افزایش علاقه نسبت به طلا در بازار به وجود آمده است. 

رودا افزود: جالب است که ببینیم در روزهای آتی گفتگوهای برگزیت چگونه پیش می روند. فرصت کوچک انگلیس برای بیرون رفتن از اتحادیه اروپا باعث بالارفتن پوند و تضعیف دلار و حمایت از قیمت طلا شده است. 

یک دلیل دیگر بالا رفتن قیمت طلا نگرانی های فزاینده در مورد رشد اقتصاد جهان است. خرده فروشی آمریکا در ژانویه به طور متوسط افزایش یافت ولی این افزایش آنقدر قوی نبود که روند اقتصاد آمریکا را تغییر دهد و اقتصاد همچنان روند نزولی را در اوایل 2019 طی می کند. 

در بین سایر فلزات گرانبها، پالادیوم 0.2 درصد افزایش داشت و 1539.12 دلار در هر اونس معامله شد، در حالیکه پلاتین 0.4 درصد بالا رفت و به 827.74 دلار در هر اونس رسید. 

نقره 0.4 درصد رشد داشت و 15.37 دلار در هر اونس معامله شد. 

منبع: تسنیم
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: