کد خبر: ۱۱۶۵۷
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۲ - ۲۱ اسفند ۱۳۹۷
ستاری:
معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری، گفت: کارآفرینی را باید توسعه دهیم و دانشگاه باید محور این کار باشند و این اکوسیستم را ایجاد کنیم، مرکز رشد و نوآوری نطفه‌های اولیه است و حمایت‌ها را داریم.
به گزارش قلم نیوز- "سورنا ستاری" صبح امروز (سه شنبه) در حاشیه افتتاح مرکز نوآوری و شکوفایی دانشگاه آیت‌الله بروجردی، اظهار داشت: دانشگاه محور فرهنگ، کارآفرینی، اقتصاد و.. است، دانشگاه‌های ما باید با جامعه کار کند و دیوارکشی در دانشگاه معنا ندارد.

وی افزود: اگر می‌خواهیم مشکلات جامعه را حل کنیم باید شهری که دانشگاه دارد فرق کند با قبل از اینکه دانشگاهی باشد و مردم این تفاوت را ببینند؛ باید بتوانیم اکوسیستم کارآفرینی، اکوسیستم تأثیرگذاری و اکوسیستم فرهنگی ایجاد کنیم، توسعه به فکر و نرم‌افزار است و این نرم‌افزار است ما را متحول می‌کند.

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور، عنوان کرد: یک‌سوم بودجه کشور در حوزه آموزش، آموزش عالی، پژوهش و فرهنگ هزینه می‌شود ولی چرا نمی‌توانیم ابن‌سینا، رازی و خوارزمی بسازیم، ما همان ملت هستیم ولی راه‌ها را اشتباه رفته‌ایم.

وی بیان کرد: توسعه و سیستم باید بومی باشد و ما باید محیطی ایجاد کنیم که استعدادها از داخل بجوشد و بتوانیم در این زمینه کار کنیم و خروجی‌های دانشگاه باید کار کنند و استان را متحول کنند.

ستاری تصریح کرد: حرکت جدیدی که در دانشگاه اتفاق افتاده قطعاً مورد حمایت ما است و هرچقدر لازم باشد حمایت می‌کنیم ولی حمایت تنها مالی نیست بلکه همه باید در استان به دنبال این کار باشند تا جوانان حمایت شوند.

وی خاطرنشان کرد: باید فرقی بین یک جوان کارآفرین با جوانی که می‌خواهد استخدام شود و حقوق بگیرد گذاشته شود و باید بین کسی که به عده‌ای حقوق می‌دهد و کسی که سر ماه حقوق دولتی می‌گیرد فرق قائل شد.

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور، گفت: کارآفرینی را باید توسعه دهیم و دانشگاه باید محور این کار باشند و این اکوسیستم را ایجاد کنیم، مرکز رشد و نوآوری نطفه‌های اولیه است و حمایت‌ها را داریم.

وی اظهار داشت: برای ایجاد مراکز رشد و نوآوری آمادگی حمایت داریم، زمانی توسعه ایجاد می‌شود که از داخل جوشش ایجاد شود، صنعت جایی است که احتیاج به دانشگاه داشته باشد و نیاز به طراحی، بهینه‌سازی و نوآوری باشد.

منبع: تسنیم
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: