کد خبر: ۱۱۶۳۱
تاریخ انتشار: ۲۳:۰۰ - ۲۰ اسفند ۱۳۹۷
امروز (دوشنبه) پذیره‌نویسی اوراق اجاره شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی در بازار ابزارهای نوین مالی فرابورس آغاز شد که کل این اوراق به تعداد ۶ میلیون ورقه به ارزش ۶ هزار ملیارد ریال در نخستین روز از مهلت سه روزه به فروش رفت.
به گزارش قلم نیوز- مدت این اوراق ۳۶ ماهه بوده و دارای نرخ ۱۹ درصد سالانه تا سررسید است که سود آن هر ۶ ماه یک بار پرداخت می‌شود.‌

روز جاری همچنین شاخص کل فرابورس با اهرم مثبت از جانب نمادهای «میدکو»، «دماوند»، «زاگرس»، «کگهر»، «هرمز»، «ذوب» و «شراز» نزدیک به ۲۷ واحد صعود کرد. بدین ترتیب با رشد ۱.۳ درصدی این نماگر، آیفکس تا نزدیکی سطح ۲۱۰۰ واحدی صعود کرد و در حال حاضر شاخص کل فرابورس در ارتفاع ۲۰۹۷ واحدی قرار گرفته است.

روز جاری سهامداران در بازارهای اول و دوم اقدام به جابه جایی ۱۳ و ۱۵۶ میلیون سهم به ارزش ۴۳ و ۳۸۹ میلیارد ریال کردند. در بازار پایه نیز ۱۳۲ میلیون سهم دادوستد شد که ارزش آن ۵۴۹ میلیارد ریال بود. در این بازارها در مقابل توقف نمادهای معاملاتی «سرچشمه»، «ثعمتا»، «ساینا»، «غفارس»، «غمینو»، «کوثر» و «خصدرا»، نمادهای معاملاتی «کازرو»، «انرژی ۳۱»، «ممسنی»، «خفناور»، «بکهنوج»، «وارس»، «فبیرا»، «شتهران» و «ثنظام» بازگشایی شدند. از این جهت امروز را می‌توان روز پرترافیک توقف و بازگشایی نمادها در فرابورس ایران نیز نامید.

بیشترین حجم و ارزش معاملات نیز در میان این سه بازار به نماد ذوب آهن تعلق گرفت. در این سهم ۲۰۷ میلیون سهم به ارزش نزدیک به ۳۰۷ میلیارد ریال مبادله شد. نماد «ذوب» همچنین پربیننده‌ترین نماد معاملاتی نیز در بازار سهام فرابورس شناخته شد.

امروز و در پایان معاملات بازارهای فرابورس ایران، اسناد خزانه اسلامی در نماد «سخاب ۷» به دلیل نزدیک شدن سررسید این اوراق در تاریخ ۲۸ اسفندماه و به منظور واریز مبالغ اسمی آن متوقف شد.

در حال حاضر نرخ بازده مؤثر بازده تا سررسید اسناد خزانه اسلامی مورد معامله در بازار اوراق با درآمد ثابت فرابورس در بازه حداقل ۲۱.۸۶ درصد مربوط به «اخزا ۷۱۱» تا ۲۳.۰۴ درصد مربوط به «اخزا ۶۲۴» قرار دارد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: